Proturbo  Autodiagnoosi

Sytytystulpista asiaa!

• 3 Vastauksia
  • 2697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iso Ile

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sytytystulpista asiaa!
« : 05.07.2013, 18:47:28 »
En tiedä onko täällä kirjoitettu aiheesta mitään aikaisemmin mutta mulle tää oli uusi juttu. Autoni on S80 2,4T -01. Yksi asenta sanoi mulle tulppia vaihdettaessa että hyvä kun on alkuperäset tulpat, Boshitkin olisi käyneet mutta NGK tulppia ei tähän malliin kannata laittaa, se saattaa aiheutta sellasen vian että rupee lambdan tai oliko se nyt katalysaattorin valo palamaan, jompi kumpi. :idiot2:
Nää NGK:n tulpat antaa kuulemma vika infoa ja saattaa aiheuttaa tälläsen vekkulin homman. Se siinä sitten onkin että kun lähetään vikaa hakemaan lambdasta ja katista niin se käy lompskan päälle. :'(
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa S70 2000

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytystulpista asiaa!
« Vastaus #1 : 06.07.2013, 08:16:29 »
En tiedä onko täällä kirjoitettu aiheesta mitään aikaisemmin mutta mulle tää oli uusi juttu. Autoni on S80 2,4T -01. Yksi asenta sanoi mulle tulppia vaihdettaessa että hyvä kun on alkuperäset tulpat, Boshitkin olisi käyneet mutta NGK tulppia ei tähän malliin kannata laittaa, se saattaa aiheutta sellasen vian että rupee lambdan tai oliko se nyt katalysaattorin valo palamaan, jompi kumpi. :idiot2:
Nää NGK:n tulpat antaa kuulemma vika infoa ja saattaa aiheuttaa tälläsen vekkulin homman. Se siinä sitten onkin että kun lähetään vikaa hakemaan lambdasta ja katista niin se käy lompskan päälle. :'(
Ettei nyt vaan taas olisi ollut merkkiliikkeen propagandaa??
Itse olen vaihtanut Denson iridium-tulppia useampaankin Volvoon hyvällä menestyksellä.
Tulpat olen tilannut Rockautosta, www.rockauto.com
On hiukan eri hintaisia tuotteita kuin Suomessa... ::) ::)
Jää huomattavasti halvemmaksi kuin esim. Motonetin tuotteet vaikka hintoihin tulee rahti ja alv päälle.

Poissa Jarru

• De Luxe
  • *
  • Bang your head
« Vastaus #2 : 06.07.2013, 08:58:06 »
Kaikkihan on mahdollista, mutta jotenkin ihmetyttää, miten tietyn merkin tulppa tuon tekisi, jos sopivuus on kohdillaan. Voiko sytytys olla niin erilainen että vaikuttaa päästöarvoihin? Vaihdoin allekirjoituksen turbo volleen 3 kk sitten NGK:n iridiumit ja hyvin ovat pelittäneet. Tilasin Ebaysta ja tulpat tulivat Britanniasta puolet halvemmalla kuin suomesta.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa veikko

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #3 : 06.07.2013, 09:17:38 »
Onko kukaan koittanu noita pulstar pulssisytyttimiä?

Carcom Oy  Elekma