Samppasport  Futurez

M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..

  • 4 Vastauksia
  • 1672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pekka256

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..
« : 06.08.2013, 08:57:02 »
Mitenkäs tämä operaatio on parasta suorittaa? Tehdäänkö se yläkautta purkamalla vaihdekeppi hiluineen ja kumeineen pois vai kenties auton alta?
Eilen purin jo kepin ympärystää muoveista ja kumeista, mutta ei sinne puslille yläkautta ihan kevyesti pääse.
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
242 DL -80, 745 B200F -90, V70 2,5 D -00, 745 B200E -89, 745 B230F -91, V70 2.4D Summum -08..

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..
« Vastaus #1 : 06.08.2013, 10:16:59 »
Itse nappasin eilen kardaanin pois m47:n perästä, kun kun takastefa vähän hikoilee. Siinä katselin alta juurikin samaa osaa, mistä puhut. Tuntuu että ne on helpoin vaihtaa alakautta. Ovat tosi hyvin näkyvillä siinä.
Se 47:n takastefa ei sitten ole, vaikka sellaisen sinne laitoinkin (foorumin opastuksella) 52*40*8, vaan se on 52*39,4*8.  Näin oli ainakin se edellinen, jonka olen joskus sinne vaihtanut. Volvon omassahan ei noita mittoja ole ilmoitettu, mutta USA-tarvikkeessa, Made in Germany, oli.
Ehkäpä tuo laakeriliikkeestä ostamani 52*40*7 kuiten siellä pelittää, koska oli akselille suhteellisen tiivis ja on pyörivän akselin stefa. Oli toki sitä sileää mallia, ilman niitä pumppausharjoja.

Onko täällä jossain koottu esille STEFOJEN KOKOMERKINNÄT? Sellainen luettelo olisi tarpeen!

_sfr-

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..
« Vastaus #2 : 06.08.2013, 11:30:41 »
Alakautta. Tapin irtisaaminen voi välillä tuottaa päänvaivaa jos jämähtänyt.

Poissa pekka256

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..
« Vastaus #3 : 06.08.2013, 11:50:24 »
Kiitos, pitääpä sitten kömpiä Volvon alle..
242 DL -80, 745 B200F -90, V70 2,5 D -00, 745 B200E -89, 745 B230F -91, V70 2.4D Summum -08..

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 vaihteesiirtäjän puslien vaihto..
« Vastaus #4 : 06.08.2013, 12:42:51 »
Sepä kannattaakin rasvata, niin ei jumi. Kuusiokoloruuvia auki ja kevyt painallus toisesta päästä. varsin kokeilin just tuosta omastani kysymyksen innoittamana.  Kevyesti lähti. Puslatkin ihan ok, 620 tkm mittarissa. Kytkimien vaihdoissa olen kohdetta aina vähän rasvannut.

 

Proturbo  Autodiagnoosi