Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B204FT kenkkuilee (lämpimänä käynnistysvaikeuksia, tyhjäkäyntiongelmaa ym.)

  • 12 Vastauksia
  • 2989 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Eli italian ihme meinaa oikkuilla. Lämpimänä hetken seistyään startatessa hörähtää kerran ja kastelee tulpat heti jonka jälkeen ei luonnollisesti jaksa lähteä käymään. Lämpöanturi mitattu, tulpat vaihdettu, jakajan kansi ja pyörijä myös vaihdettu. Toista suutinrelettäkin kokeiltu. Tuntuisi bensapuolen vialta? Tyhjäkäynti myös aika hukassa. Perussäätö tehty ja tk-venttiilin letku lutussa käy nätisti, lukkopihdit pois letkusta ja ongelmat alkaa. Ajossa jää leijumaan välillä, asettuu kaasua polkaisemalla. Ajossa myös sellaista oiretta että kaasu "jää päälle", eli kaasua nostaessa veto jää päälle sekunniksi-pariksi ja vastaavasti uudelleen painaessa jää jälkeen ja nykäisee rajusti vedon päälle. TK-venttiilissä vikaa?

Vikakoodeja ei tule, mistä seuraavaksi etsimään?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
En tiedä minkäläiset systeemit tuossa 16 venasessa on, mutta köytyykö sieltä jonkunlainen kaasuläppä ja sille asento anturi?

Siis sen putsaisin ja säätäisin uudestaan, niin että naksahtaa kun kaasua vähän painetaan.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
En tiedä minkäläiset systeemit tuossa 16 venasessa on, mutta köytyykö sieltä jonkunlainen kaasuläppä ja sille asento anturi?

Siis sen putsaisin ja säätäisin uudestaan, niin että naksahtaa kun kaasua vähän painetaan.
Ihan normaali LH 2.4 höystettynä ahtopainetta ohjaavalla TCU-boksilla. Eli juuri niin on kaasuläpän perussäätö tehty että tk-venttiilin letku lutussa käy sellaista 600-700rpm ja sen jälkeen säädetty kaasuläpän kytkin niin että naksahtaa heti kaasua painaessa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

s73

  • Vieras
Onko siihen tehty remonttia vähän aiemmin vai sekosiko noin vaan?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Käynnistymisongelma ollut siitä lähtien kun auto mulle tuli. Ennen ajoon ottamista vaihdoin GLT-nokat ja samalla vaihdoin jakohihnan. Jako on OK. Tyhjäkäyntiongelmaakin on ajoittain ollut. Muuttunut hieman suuntaan ja toiseen kun olen sitä säädellyt mutta toimivan säädön löytäminen tuntuu olevan aikamoinen haaste...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

s73

  • Vieras
Ihan normaali LH 2.4 höystettynä ahtopainetta ohjaavalla TCU-boksilla. Eli juuri niin on kaasuläpän perussäätö tehty että tk-venttiilin letku lutussa käy sellaista 600-700rpm ja sen jälkeen säädetty kaasuläpän kytkin niin että naksahtaa heti kaasua painaessa.
onko tuo oikea tapa säätää turbokoneen tyhjäkäynti?  230f koneen kaasuläpän säädin kone sammutettuna.  Lämpimänä huono käynnistyminen viittaa sytkävikaan, bensapumpun releen voi myös tutkia. Mikä nokka siellä on?  en ole tutustunut turboihin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 18:37:45 kirjoittanut tulijyrä »

hevonen

  • Vieras
onko tuo oikea tapa säätää turbokoneen tyhjäkäynti?  230f koneen kaasuläpän säädin kone sammutettuna.  Lämpimänä huono käynnistyminen viittaa sytkävikaan, bensapumpun releen voi myös tutkia. Mikä nokka siellä on?  en ole tutustunut turboihin.
Ihan hyvin on säädetty, huono sitä on sammuksissa säätää oikein.
GLT:n NOKAT kuuluu olevan, juuri aikaisemmin niin kertoi hän...

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Niin siis tarkennuksena, turbossahan on säälittävällä alle 7mm nostolla olevat nokat tehtaalla. GLT:ssä aika reilusti enemmän nostoa mutta asteet samat.

Tuntuu kummalta kun edellisessä motronic turbossa oli tuota oiretta että kylmänä ja kuumana lähti käyntiin mutta siitä välistä ei millään. Siinä oli lämpöanturi rikki. Tyhjäkäyntiongelman veikkaisin ratkeavan jostain tk-venttiilin tai kaasuläpän asentoanturin nurkilta..
« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 19:49:25 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Onko lämpöanturi mitattu myös silloin kun iskee no-start-tilanne? Toisekseen tuo kaasuläpän perussäätö voi olla hitusen liika isolla jos kierrokset jää leijumaan, se on epämiellyttävä omituisuus joka aina joskus tulee esiin. Tehdassäätönähän se kone käytännössä sammuu kun luistin letkun vetää luttuun, mutta monasti se ei vanhemmiten enää pelaa tolla säädöllä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Onko lämpöanturi mitattu myös silloin kun iskee no-start-tilanne? Toisekseen tuo kaasuläpän perussäätö voi olla hitusen liika isolla jos kierrokset jää leijumaan, se on epämiellyttävä omituisuus joka aina joskus tulee esiin. Tehdassäätönähän se kone käytännössä sammuu kun luistin letkun vetää luttuun, mutta monasti se ei vanhemmiten enää pelaa tolla säädöllä.

On mitattu juuri siinä lämpötilassa missä ei syty, eli arviolta 60-70 astetta. Tosin suoraan anturista, eli johtosarjavikaa tuo ei huomioi. Pitää mitata suoraan boksin liittimestä kun viikonloppuna taas tutkin asiaa. Eikös se ole 13. Pinni ja maata vasten? Omasta mielestä viittaisi niin selvästi väärään lämpötietoon?
« Viimeksi muokattu: 11.07.2013, 11:37:55 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Lämpöanturihan siellä sitten kuitenkin kummitteli, sen vaihdoin ja auto lähti toimimaan! :hello:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa _KimmoH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Siis ihan moottorinlämpö anturi?
s80 D5244T4

ex s60 D5244T, ex v70 D5244 T, ex 960 B6254 FS, ex s70 B5254 FS

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Siis ihan moottorinlämpö anturi?
Kyllä. Eli etummainen lämpöanturi kannessa. Se taempihan on pelkästään mittarille.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

KL-varaosat  Race.fi