Kulkukoira  Proturbo

V50 T5 sähkövikoja (vm. 2006)

• 1 Vastauksia
  • 1680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opono

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V50 T5 sähkövikoja (vm. 2006)
« : 02.08.2013, 11:12:50 »
Lueskelin täältä foorumilta näistä Volvojen CEM-ongelmista. Minulla on ollut seuraavia oireita:
- nopeusmittari menee yhtäkkiä nolliin, vaikka vauhtia on (näitä tuli joskus vuosi sitten, mutta ei enää)
- auto ei aina käynnisty ekalla kerralla (mitään ei tapahdu), vaan vaatii uuden kerran avaimen väännön (tätä on ollut tasaisin väliajoin jo pitkään, mutta ei ole erityisemmin haitannut)
- jarruvika, pysähdy heti -varoituksia
- airbag-vika, huolla heti -varoituksia
- vilkku ei toimi varoitusten aikana ja muutenkin välkyttelee kaikkia valoja kojetaulussa

Näitä jälkimmäisiä vikoja on nyt alkanut viime aikoina esiintymään, tosin hyvin satunnaisesti ja siten, että varoitukset kestävät n. 20s jonka aikana auto toimii normaalisti ja myös sen jälkeen. Huolestuin nyt siitä, kun eilen hain auton huollosta (molemmat etupyörien laakerit vaihdettiin), niin kotiin ajaessa tuli kolmeen kertaan nuo virheilmoitukset. Senkin jälkeen olen kuitenkin jo useamman eri kerran autolla ajanut, eikä kertaakaan ole virheitä tullut.

Joku rele ilmeisesti oli jossain, mutta en ihan saanut selville missä. Osaisiko joku lyhyesti kertoa mitä minun kannattaisi tämän kanssa tehdä? Vika on hankala, kun ei ole koko ajan päällä, mutta kai tuota jotenkin täytyisi selvittää ennen kuin auto ei liiku enää minnekään. Ei hirveästi tuo uuden CEM-yksikön hintakaan kyllä houkuttele...

Ai niin, minulla on myös jälkiasennetut xenon-valot autossa (CAN-väylä-ballastilla), en tiedä voiko viat johtua näistä. Mutta ne ovat kyllä olleet jo pitkään, ja ongelmat ovat alkaneet vasta lähiaikoina. Joskus auto kyllä herjaa lähivalovikaa, joka varmastikin johtuu näistä valoista, mutta en tiedä liittyykö noihin muihin ongelmiin.

Kiitän suuresti jos joku osaisi auttaa tässä asiassa.

Poissa akema

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 sähkövikoja (vm. 2006)
« Vastaus #1 : 02.08.2013, 14:50:53 »
Ihan ensimmäisenä akku ja lataus tarkistukseen, jos yli 3v vanha akku niin voi olla jo entinen.
Sitten akunkenkien & maadoituspisteiden tarkastus eli avaus putsaus rasvaus kiinnitys.

Nämä ensimmäisenä, ellei auta vikaan niin sitten lisätutkimuksia.

Tuli mieleen että tarkista PEM relocation-piuhojen kunto, mullahan auto luuli peräkärryn olevan perässä
(ja poksautti vissiin PEMn lopuksi) kun yksi johto hankasi runkoon kuoret rikki.
http://ake.oulunkaari.net/PEM/ <- tuolla alimmaiset kuvat näyttää millainen johto
Ton johdon paikka on vänkärin puolella takarenkaan etupuolella.

V50 T5 AWD A v.2005

Kulkukoira  Proturbo