Samppasport  Futurez

S70 tdi -97 apulaitehihnasta

  • 6 Vastauksia
  • 1653 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalle2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« : 09.08.2013, 21:51:16 »
Kone pitää kummaa vinkunaa jakopään suunnasta. Nyt pitäisi aluksi saada edes apulaitehihna irti, että pääsee tutkimaan. Eli miten se irtoaa ja miten sen ja kiristimen saa takaisin paikoilleen. Kiristin kai pitäisi ensin löystyttää, mutta kun ei ole aavistustakaan, miten! Hätä ja kiire on kova!
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013, 22:30:16 kirjoittanut Kalle2 »

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #1 : 09.08.2013, 22:56:12 »
Saat siitä kiristimen päältä otteen muistaakseni 17mm kiintoavaimella. Sillä kun käännät vastapäivään niin johan löystyy remmi. Merkkaa/piirrä reitti ylös eka :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kalle2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #2 : 10.08.2013, 00:56:37 »
Kiitos!
Toimi ja onnistui.
Nyt täytyisi enää vain löytää se viallinen laakeri. Ilman hihnaa pyörittäen ei ääntä kuulunut, joten jakopää on onneksi ehjä. Laturivikaa arvelen. Kuuluuko laturin olla kevyt pyörittää käsin vai?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #3 : 10.08.2013, 08:06:20 »
Kyllä sen aika herkästi pitäis pyöriä. Roottorin massa tosin vastustaa alussa liikettä.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kalle2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #4 : 10.08.2013, 11:49:37 »
Laturi rikki. Eihän sinne näe mitään eli miten irtoaa?

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #5 : 14.08.2013, 11:26:45 »
Muistelen seuraavaa:
Akun miinusjohto irti.
Moottorin päältä muovikoppa pois.
Jäähdytysneste pois tyhjennyshanasta
Kannen ja jäähdyttimen välinen vesiletku pois
Ohjaustehostimen pumppu irti ja pois laturin päältä ja letkujensa varassa kääntö pois tieltä. Varovasti, ettei muovisäiliön muovinen paluuletkun nippa murru poikki. (Pumpun toisen puolen ruuveihin pääsee käsiksi hihnapyörän reiistä.)
Jäähdyttimen päältä muovilippa pois, siitä jäähdyttimen puhaltimen rele ensin irti.
Jäähdyttimen puhallinkin pois tieltä.
Jäähdytinpaketin kiinnitysruuvien löysäys, taisin ottaa ojanpuolisen kiinnityksen kokonaan irti ja tuin paketin alareunan maasta jollakin sopivalla pölkyllä.
Kampesin jäähdytinpakettia eteenpäin jollakin palikalla (varovasti, ettei puhkea!) muutamia senttejä.
Laturista johdot irti.
Laturi irti ja kääntö ja nosto hihnapyörä edellä, siis hihnapyörä ylöspäin. Ahdas on, mutta nousee alipainepumpun ja laturin/tehostinpumpun kiinnityskorvan välistä.

Viisaampia lainaten, kys. topikki löytyy ihan vierestä tätä topikkia

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Kalle2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 tdi -97 apulaitehihnasta
« Vastaus #6 : 14.08.2013, 16:12:12 »
Kiitos!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron