Joo, kunnossa oleva kaasutinkone (ihan peruskuntoinenkin) lähtee aina ruiskua paremmin käyntiin ja tottelee kaasuakin todella herkästi heti eikä kohta.
Esimerkiksi eräs 1979 vuoden Fiat 128 -harraste lähtee lämpöisenä, kunhan startti vain hieman hipaisee vauhtipyörän kehää ja aavistuksen pyöräyttää. Oma 945 Volvo (ja kaikki kuulemani vinokone-sähköruiskut) taas ottaa sen kaksi puristustahtia ja käymään "tuiih tuih bruimmm".
Monesti nämä jotka ei ihan heti pärähdä käyntiin, on ongelma siinä että bensanpaine pääsee karkaamaan. Tai sitten vaan muuta vikaa (kuten aloituspostissa, oletettavasti se tankkipumppu). Myös järestään kaasuunvastaavuus sähköruiskullisissa on parempi kunnollisten polttoainekarttojen takia.
Toki, jos vertaa LH-2.2 ja LH-2.4.x käynnistämistä, niin LH-2.2:n hörähtää paljon nopeammin käyntiin. Eli ei todellakaan päde suoranaisesti kaikkiin sähköruiskuvinokoneisiin.
Mutta josta päästään taas siihen, että mitä väliä sillä on jos moottori hieman pyörähtää startin avulla enemmän ennenkuin se käynnistyy?