Samppasport  Futurez

defa elementin rakenne (lohkolämppärin)

  • 6 Vastauksia
  • 2978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« : 18.08.2013, 23:00:53 »
Morjens,

Tuli värkättyä lohkolämppäri elementti paikoilleen eikä mennyt kuin strömsössä. Pyörittelin epähuomiossa keskiosasta(!) elementin paikoilleen tarkoituksena saada elementti sormikireyteen sukkelaan. Ihmettelin kun ei vaan kiristy kunnes kauhukseni huomasin että itse mutteri oli jo sormikireydessä ja olin siis useamman kierroksen pyöritelly sitä keskiosaa eli josta lähtee ne "johteet". Keskiosa pyörii suht kevyesti ja siinä on jopa klappia. Yllätykseksi nestevuotoa ei ole ainakaan kone pysäyksissä. Käyttelyn jälkeen oli pientä tippaa mutta haihtu niin nopsaa etten ole varma.

Olin jo että uuden ostoon sitten mutta googletellessä törmäsin väitteisiin et keskiosa kuuluu/saa olla löysä. Mahtaakohan olla noin, hiukan ihmetyttää.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #1 : 19.08.2013, 18:20:05 »
On sellasia malleja, jossa se pyörii siitä keskeltä, olisko se ollu vielä sokalla koottukin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #2 : 19.08.2013, 23:26:24 »
ahaa ja ok. pakkohan se on tosiaan pystyä säätämäänkin oikeaan asentoon. oisko tuossa joku laahaava kontakti. harmi ettei tullu tarkasteltua ennen asennusta. noh, nämä kuulemma lyhytikäisiä niin pitää tarkastella seuraavan kanssa;-) vuotoa ei näyttäis olevan mutta aika näyttää
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #3 : 19.08.2013, 23:32:46 »
Yleensä se koko vastus sielä pyörii ulkokehän sisässä, eli ei ole mitään kontaktipintaa.

Eli esim. tälläinen rakenne, jossa sisustan on pakkokin pyöriä, että sen saa oikeaan asentoon, kun tuo kanta on kuitenkin kierteellä.



Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #4 : 21.08.2013, 20:21:39 »
Yleensä se koko vastus sielä pyörii ulkokehän sisässä, eli ei ole mitään kontaktipintaa.

Eli esim. tälläinen rakenne, jossa sisustan on pakkokin pyöriä, että sen saa oikeaan asentoon, kun tuo kanta on kuitenkin kierteellä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

jep, tutulta näyttää. eli tiivistyy "jotenkin" paineenalaisena? keskiosassa oli näet hiukan klappiakin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #5 : 21.08.2013, 22:27:32 »
En oo purkanut, mutta o-rengas sielä todennäköisesti on ja vaikka heiluisikin, niin tiivis se kuitenkin on paineettomanakin.

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: defa elementin rakenne (lohkolämppärin)
« Vastaus #6 : 22.08.2013, 06:38:56 »
Tuo elementtiosa on ihan vaan suora holkki jossa o-rengas. Lukitus segerillä. Pyörimiselle ei ole siis mitään rajoitetta.

Idea on siinä, että sama elementti käy useampaan erilaiseen kiinnitysosaan. Kätevä ratkaisu siinäkin mielessä, että kaapelin liitännän saa vapaasti kääntää mieleiseen asentoon, esim. kierrekiinnityksen asennosta huolimatta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi