Autoracing  KL-varaosat

paisarin anturi v70 tdic

  • 3 Vastauksia
  • 2096 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
paisarin anturi v70 tdic
« : 24.08.2013, 20:55:34 »
joo voisko joku kertoo miten sais tuommosesta v70 tdic 99.vm paisunta säiliön antutrn ehjättyä kun polttaa kokoajan valloo mittaristossa, nestettä kyllä riittää. vai pittääko ostoo veres paisunta säiliö

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: paisarin anturi v70 tdic
« Vastaus #1 : 24.08.2013, 22:11:09 »
Ei taida uudessakaan säiliössä tulla anturia. voisko koho olla jumissa, heiluttele irrallaan säiliötä jos lähtis liikkeelle. Anturi on ihan painamalla kiinni siellä.
Mulla on jossain ehjä anturi jos et muualta saa niin paa YV.

Poissa RaneHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: paisarin anturi v70 tdic
« Vastaus #2 : 24.08.2013, 22:33:49 »
Ekana pistoke irti ja varmistammaan hyppyjoholla ja iliman anturivika. Sitten kannattas kokkeilla kopistelemalla, herkistyskö se anturi. Jos ei, anturikauppaan. Tuommosen sivun löysin, jossa olis ainahi osanumero:
http://www.fcpeuro.com/products/volvo-coolant-level-sensor-850-s70-c70-v70-uro-parts
Hinta euroloissa voipi olla Suomen sinisellä yhtä paljo tai jopa vähä enempi :2funny:
XC70 d5 2005

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: paisarin anturi v70 tdic
« Vastaus #3 : 26.08.2013, 06:42:25 »
Itellä lähti tuo anturi irti siitä pidikeputkestaan. -> Valo paloi kokoajan.



Otin sit sen tarkempaan tutkimukseen.
Magneetilla ja yleismittarilla selvitin toiminnan.






Siellähän on sisällä reed-rele, joka sitten sen säiliön uimurimagneetin vaikutuksesta vaihtaa tilaansa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rele#Reed-rele

Itse relehän on kestävä komponentti, joten epäilen, että suurin osa näiden tomimattomuuksista johtuu siitä, että tuo anturi valahtaa anturiputkessa alaspäin.
Se mössö siinä anturin suulla pehmenee aikaa myöten ja sitten rele pääsee siirtymään alemmas anturiputkessa, joten toimintapiste siirtyy persiilleen.
Voi tuo magneettikohokin tietty jumittaa, mutta jos neste on puhdasta, niin ei pitäis kyllä jumitella.

Mikäli releen tila ei vaihdu magneetin vaikutuksesta, ei ole muuta tehtävissä, kuin vaihtaa uusi anturi.
Tai voihan tuon reed releen vaihtaa. Esim. Bebekiltä löytyy REED lasiputki 3,5mmx27mm - on xoff, mikä saattais tuossa toimia.
En ole testannut, niin en voi varmaksi sanoa. Hintaa tuolla on 0.75€, joten ei kauheasta konkurssista ole kyse, jos kokeilee, eikä se sitten toimikaan.







Se pitää tunkea takaisin sitten niin syvälle kuin se menee, muuten valo pala kokoajan, vaikka nesteen taso olisikin oikea.


Testauksessa auttaa huomattavasti, jos käyttää mittarin piipperitoimintoa ja mittausklipsejä





Ohessa pari videota:

http://s37.photobucket.com/user/Muuttohaukka/media/Sensor/20130815_192525_zps089c0dbb.mp4.html
http://s37.photobucket.com/user/Muuttohaukka/media/Sensor/20130815_194056_zpse7a221fd.mp4.html
« Viimeksi muokattu: 26.08.2013, 09:27:52 kirjoittanut Justus »

 

Samppasport  Futurez