RallyBaron  Samppasport

volvo v50 ja jälki asenteiset keenonit

  • 3 Vastauksia
  • 2355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
volvo v50 ja jälki asenteiset keenonit
« : 01.09.2013, 20:27:19 »
eli tätä asiaa kun on vatkattu..  jos on rele johtosarja millä keenonit kytketty niin että akusta ottavat virran ja omista johdoista vain +heräte ja herätteeseen diodi ja vastus jotta ei herjaa palaneista polttimoista..  niin onnistuuko noilla konsteilla ihan ilman pelkoa että pyyhkijät tai mitään muutakaan menis mykäks..?

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 ja jälki asenteiset keenonit
« Vastaus #1 : 16.09.2013, 12:50:06 »
Käsittääkseni ei onnistu ihan noin.

Jos otat ohjauksen releelle suoraan orkkis halogeenin plussasta, niin silloin on mahdollista että rele alkaa sirisemään ja mahdolisesti xenonitkin, ainakin valoautomatiikka käytettäessä eli silloin kun valokatkaisin on nollilla ja valot palavat tästä huolimatta.
Johtuen nimenomaan tuosta lyhyille valoille syötettävästä "pätkitystä" jännitteestä jonka volvon insinöörit ovat kehittäneet säästääkseen huisin kalliita H7 polttimoita.

Aiheesta lisää: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?129216-HID-PWM-issue-DIY-fix-for-BOW-(Bulb-Out-Warning)-flickering-and-poor-starting (ihan muutaman kerran linkitetty tällekkin foorumille jo)

Swedespeed foorumilla oli kyllä tuohonkin kikka kolmonen, eli otetaankin  releen ohjaus parkeilta jonne menee ihan normaalia jännitettä ja ajellaan ns. parkit päällä jolloin xenonit tietty palaa eikä kuulemma pitäisi tuossa parkkitilassa tulla mitään herjoja että on lamput palaneet, koska eihän ajovalojen oletetakkaan palavan parkit päällä ajettaessa.

Aiheesta lisää: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?157896
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 ja jälki asenteiset keenonit
« Vastaus #2 : 16.09.2013, 17:34:39 »
mutta mitäpä jos relesarjan rinnalle laitetaankin tämä: http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/33_56/products_id/382  ja jos tuo ei nollaa valovikaa niin sitten vastukset tuohon kaveriks.. esim http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/33_56/products_id/163  noilla voisin olettaa että alkas pelittää..

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 ja jälki asenteiset keenonit
« Vastaus #3 : 26.09.2013, 11:27:57 »
mutta mitäpä jos relesarjan rinnalle laitetaankin tämä: http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/33_56/products_id/382  ja jos tuo ei nollaa valovikaa niin sitten vastukset tuohon kaveriks

Ei taida riittää noissa "warning cancellereissa" tuon konkan koko jännitteen kunnolliseen tasaamiseen, pitäisi olla luokkaa +15000uF ja noissa bokseissa taitaa olla sisällä joku ~4700uF konkka.
Swespeed foorumilla oli tuota juttua tutkittu enemmänkin ja todettu että tarvii melko kookkaat konkat tasaamaan jännitteen.

Melkeimpä helpointa ja turvallisinta olisi oikeasti rakentaa KBOWE, johon ohjeet löytyy aikaisemmasta postauksestani.

Eikä ongelma ilmeisesti muodostu pelkästään tuon jännitteen epätasaisuudesta vaan myös ballastit antaa jotain inhoja jännitepiikkejä maihin joka sitten saattaa hajoittaa tuulilasinpyyhkimen moottorin, KBOWE ehkäisee tuotakin.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

 

Elekma  Autoracing