Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 940 1998 Classic B230FK

  • 7 Vastauksia
  • 3413 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 1998 Classic B230FK
« : 16.11.2014, 13:12:22 »
Tuli hommattua jokunen viikko takaperin otsikon mukainen auto. Oli käytönnössä puoli-ilmaisena myynnissä ilman ilmoitusta "tuttavalla". Soittoa hänelle ja paikan päälle katsomaan autoa. Auto vakuutti ulkonäöllänsä, joten sen suuremmitta puheitta latasin kauppahinnan ilman tinkailuja pöytään. Riski tässä oli tietysti tekniikka, mutta oikeastaan tuon huoltokirjan näkeminen aiheutti omalla tavallaan oksennusrefleksin myyjän suuntaan. Kuka luopuu lähes alle nelinumeroisella summalla tästä autosta?

Autolla on ajettu 291tkm, jotka pitävät kyllä kutinsa.

Volvossahan oli sitten jo foorumillekkin rustaamani viat. Jotka on nyt onneksi hoidettu kuntoon ja kilometrejä niellään jälleen. Lambda/IMM/ahtoseikoilut hoidettiin Bilian kautta ja taas kestää jokusen sata kilometriä ilman ongelmia  ;D

Autossahan on jäätävä huoltohistoria. Jouduin perkaamaan huoltoelämänkerran olohuoneeseen, koska kirjanen ei enää mahtunut hansikaslokeroon tietoineen. En ala edes luettelemaan mitä kaikkea autoon on tehty ja milloin, jätetään se hamassa tulevaisuudessa jonkun ostajan tehtäväksi. Toisekseen Ruotsin suomentamiseen menisi tässä tapauksessa vähintään viikko.

Vikoja autossa on oikeastaan vain ulkonäöllisiä. Takapuskurin vasenpuoli roikkuu hivenen, edellinen omistaja on käynyt penkan puolella ilmeisesti talvella. Myös kaaret joka nurkasta, maalipinta puhki. Sisälokarit pois, joten isoilla valuilla liikuteltu tätä vehjettä Ruotissa- ja tai Suomessakin.

Ohessa muutama kuva autosta, sisustasta ja tuosta paperin määrästä; (kuvat on huonoa kännykkämatskua ja auto likainen, mutta näkee noista jotain)












Poissa Läkkäri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #1 : 16.11.2014, 21:44:31 »
Mää kanssa kattelin tuota `sillä silmällä` hyvä aihio lähteä jalostaan.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #2 : 17.11.2014, 15:55:50 »
Mää kanssa kattelin tuota `sillä silmällä` hyvä aihio lähteä jalostaan.

Uusi takapuskuri, kaarien korjaus, sisälokarit ja jos jossain välissä sais vaikka ylimaalautettua. Todennäkösesti tää tulee pysymään täysin originellina pl. lastua. Alustasarjat, vanteet ja muut hilppeet on vähän omalta osalta ohi mennyttä. Tietty eihän sitä koskaan tiedä mitä halut tulevaisuudessa aiheuttaa.  :pomo:

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #3 : 23.12.2014, 12:55:24 »
Tonille kiitokset lastusta ja rajapaineventtiilistä!

Eilen hilut paikalleen ja tänään antautu sitten vakioputkisto 0,8 kilolla. Ennen äänenvaimenninta naps. Nyt jouluksi Berliiniin perheen kanssa ja sieltä kotiuduttua alkaa sitten uuden putkiston kasaaminen. Duunista löytyy 3" hst putkea reilut 100metriä varastosta, joten sillä tulee varmaan vedettyä aika pitkälti koko matka.

Päivittelen kuvat Showroomin mukaisesti kunhan saadaan auto ajokuntoon ja puunattua!

Kesäksi olisi nyt kuitenkin tulossa 18" koossa mk18 replicaa Ruotsista ja alustaakin katseltu.. Hoidetaan tekniikka första!

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #4 : 23.12.2014, 21:06:27 »
Punanen 945 + MK18 (replicat) on ehkä parasta mitä ihminen voi saada  S*
Innolla odotan kuvia.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #5 : 27.12.2014, 12:19:07 »
Ensi viikolla olisi tarkoitus tuo dp+putkisto tehdä. Yritin kahlata googlea, jotta saisi jotain mittoja tms. toteutuksista. Tärkeimpänä nyt tuo DP:n teko lambdapaikkoineen sekä laippaliitokset.

Jaksaisiko joku vähän aukaista aiheesta, miten työ kannattaisi suorittaa?

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #6 : 27.12.2014, 16:39:20 »
Ensi viikolla olisi tarkoitus tuo dp+putkisto tehdä. Yritin kahlata googlea, jotta saisi jotain mittoja tms. toteutuksista. Tärkeimpänä nyt tuo DP:n teko lambdapaikkoineen sekä laippaliitokset.

Jaksaisiko joku vähän aukaista aiheesta, miten työ kannattaisi suorittaa?
Otat sen vakio putken lattialle ja siitä suoraan mallia. Downpipen jälkeen ei tarvi ku suoraa putkea ja akselin ylityksen.  :)

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 1998 Classic B230FK
« Vastaus #7 : 05.01.2015, 10:04:02 »
Putki saatiin tehtyä joulun välipäivinä tehtyä. Pajalta löytyi 2,5" rööriä ja sillä vedettiin alusta loppuun saakka. Vakio katti muokattiin sopivaksi ja lambda-anturille myös normaalille paikalle lähtö. Keskimmäinen äänenvaimennin on toistaiseksi poissa ja takapönttö on ihan Motonetin musta Simmons -tekele.

Hivenen keskipalkin kanssa oli tappelemista sovituksen kanssa ja tänään jouduttiin vielä tekemään kannakkeeseen muutoksia. Kumista sovitin uuden jouston jottei hakkaa enää. Myös snadisti tiputusta pystyin laittamaan.

Maskin maalasin mattamustaksi ja ainakin omaan silmään paljon paremman näköinen kuin orkkis krominen ritilä.

Tonille kiitokset myös lastusta ja rajapaineventtiilistä. Nyt on ahdot 0,9bar ja menohaluja löytyy riittävästi maantielle.

Seuraavaksi olisi edessä jakopääremontti, oikeastaan ihan varuiksi vesipumpun vaihdon yhteydessä. Myös kardaanin tukikumit olisi työlistalla.

Ohessa parit kuvat aamun touhujen jälkeen:












 

Futurez  Kulkukoira