RallyBaron  Samppasport

740 ja 760 erot??

  • 7 Vastauksia
  • 2424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
740 ja 760 erot??
« : 27.09.2013, 14:43:20 »
Eli 740 ja 760 alustan ja jarrujen eroja pitäs tietää. Onko 760 2.8 v6 koneella saanu ilman abs-jarruja ja jäykällä taka-akselilla vuonna -86? Ja muita mahdollisia eroja joita koneenvaihdossa pitäs ottaa huomioon?

Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #1 : 27.09.2013, 14:54:27 »
Multilink taka-akseli tuli vasta vuoden -88 tienoolla sedan malliin ja farkkuhan on aina jäykällä akselilla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #2 : 27.09.2013, 15:21:54 »
Multilink taka-akseli tuli vasta vuoden -88 tienoolla sedan malliin ja farkkuhan on aina jäykällä akselilla.
Lainaan tätä topikkia.
Onko 760 kartanon ja sedanin pohjalevy sama?

Toisinsanoen: Pystyykö multilinkin vaihtamaan jäykäksi sedanissa?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #3 : 27.09.2013, 15:29:11 »
Sama pohjalevy mutta multilinkillisestä puuttuu panhard tangon korinpuoleinen kiinnityspiste mutta sen kyllä sinne näppärämpi kaveri hitsailee kiinni.
Eli onnistuu kyllä mutta en näe mitään järkeä muuttaa huonommaksi kun erillisjousituksella pysyy takapyörä ihan toisellalailla tiessä kiinni kuin jäykällä akselilla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #4 : 27.09.2013, 15:31:33 »
Sama pohjalevy mutta multilinkillisestä puuttuu panhard tangon korinpuoleinen kiinnityspiste mutta sen kyllä sinne näppärämpi kaveri hitsailee kiinni.
Eli onnistuu kyllä mutta en näe mitään järkeä muuttaa huonommaksi kun erillisjousituksella pysyy takapyörä ihan toisellalailla tiessä kiinni kuin jäykällä akselilla.
Itse en näe multilinkissä mitään hyvää. Eihän siihen saa edes kunnollisia lukkoja.
Turhaa painolastia.

Edit: Murrosnivelet kuuluu kynsivetoisiin.

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #5 : 27.09.2013, 18:27:05 »
Kiitos vastauksesta! Nyt vielä tuo abs mietityttää, että onko ollut -86 760 vakiovaruste? Entä onko keulassa jousituksessa tai jarruissa muuten eroa?
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #6 : 27.09.2013, 20:34:38 »
ihan samoja ovat jarrujen ja jousituksen osat 740/760.

Tuosta ABS hommasta epäilen että saattaa jopa ollakkin vakiovaruste mutta sehän ei vaikuta milläänlailla koneen vaihtoon koska sehän riittää kun jarrut on yhtätehokkaat kuin mallisarjan tehokkaimmassa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ja 760 erot??
« Vastaus #7 : 28.09.2013, 10:00:11 »
Ainakin -88 760 pervossa on 23mm etukallistuksenvakaaja.

 

Carcom Oy  Elekma