Ite tekisin mahdollisimman paksusta hienosäikeisestä kuparikaapelista. Orkkis kaapeli laturilta startille lienee jotain 6-10mm², laittasin ainakin 16mm² tai paksupaa, jos vaan saa liittimet sovelettua. Mitä paksumpaa, sen parempi.
Puristusliittimet, siinä on hyvä marssia johkin autosähköliikkeeseen tai sähköasennusliikkeeseen ja pyytää puristamaan nuo liittimet, mikäli ei itse satu sellaisia omistamaan. (Harvallapa tuollaisia pihtejä kotonaan on, mutta mulla kävi säkä, kun sain semmoset rajut amaattimiehen pihdit hyvältä naapurilta.) Voin noita lainatakin, jos joku Pirkanmaalla sattuu tarvimaan. Sopii eristämättömille liittimille 100mm² asti.
Startilta akulle sitten vähintään 35mm² kaapelia.
Akun miinukselta myös vähintään 35mm² kaapeli runkoon ja moottorille myös samasta maadoituspisteestä. Voi tuossa maatossa käyttää semmosia valmiita lattakaapeleitakin.
Laturin runko pitää myös maadoittaa ja mielellään vetäisin sen tuohon samaan maadoituspisteeseen, johon suuret kaapelit tulee. Lisäksi vielä lyhyellä piuhalla laturin rungosta koneen runkoon.
Liittimien putsaus ja rasvaus liitosvaseliinilla on erittäin suositeltavaa.
Pistä suosiolla uudet akunkengätkin. Ne ei paljon maksa, ei edes autoHiFi käyttöön tehdyt "kullitetut".
Joku voi sanoa, että onpas liiottelua, mutta tekee kerralla kunnolla, niin ei tarvi sit enää ikinä niitä korjailla, eikä kärsiä huonoista jännitteistä paskojen kaapeleiden takia.
Sopivaa kaapelia saa autotarvikeliikeistä, autohifiliikkeistä, tai sit sähkötarvikeliikkeestä MKEM kaapelia.
Voihan nuo tehdä vaikka hitsauskaapeleistakin, jos sattuu semmosiin suhteita olemaan, tai vaikka tuolta:
http://www.akkupojat.fi/index.php/site/akkutarvikkeet/akkukaapeli