Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 ovien kaukosäätö

• 3 Vastauksia
  • 1216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eskoma

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S60 ovien kaukosäätö
« : 22.10.2013, 08:41:12 »
Kertoisiko joku mistä johtuu:
Volvo S60 2005, lukitessani kaukosäätimellä välähtää valot merkkinä lukituksesta. Näin on tapahtunut myös avatessani ovet. Nyt kuitenkin suorittaessani tarkistuksen - siis suljen uudelleen ovet - ei merkkivälähdystä tule uudelleen. Mitä on muuttunut tilanteessa - minä sitä en hoksaa.

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
Vs: S60 ovien kaukosäätö
« Vastaus #1 : 22.10.2013, 09:06:29 »
Kertoisiko joku mistä johtuu:
Volvo S60 2005, lukitessani kaukosäätimellä välähtää valot merkkinä lukituksesta. Näin on tapahtunut myös avatessani ovet. Nyt kuitenkin suorittaessani tarkistuksen - siis suljen uudelleen ovet - ei merkkivälähdystä tule uudelleen. Mitä on muuttunut tilanteessa - minä sitä en hoksaa.
Avaatko ovet ja suljet ne uudestaan? Jos painat sitä "lock" nappulaa monta kertaa niin valot vilkkuu vain ekalla kerralla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa LK

• De Luxe
  • *
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
« Vastaus #2 : 22.10.2013, 10:30:25 »
Mitä on muuttunut tilanteessa - minä sitä en hoksaa.

No se on muuttunut että ovet on jo lukossa!

Olikohan muuten vielä niin että se uudelleen painelu jättää sisätutkan kytkeytymättä päälle.
En muista, lue ohjekirjasta.

Poissa eskoma

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 22.10.2013, 17:00:12 »
Kiitos teille, jotka vaivauduitte vastaamaan! Nöyrin anteeksipyyntö heti alkuun! Kun parkeerasin, jätinkin toisen takaoven puoliksi auki! Kaikki toimii oikeasti ja hyvin kun muistaa sulkea kaikki ovet.... :)!

Mutta kerron kuitenkin miten ovet ovat toimineet minulla ollessa koko ajan:

Kun suljen k-säätimellä ovet, välähtää merkkivalot. Painan uudelleen - aivan kuin varmistaakseni - 'sulje'-nappia, välähtää taas mutta ei kuulu sitä lukkojen kopsahsusta. Avattaessa välähtää myös. Kun esim. jonkin oven tai peräluukun ollessa auki painan sulkemisnappia ei tahdu mitään, mutta sulkiessani siinä tilanteessa avoimen oven välähtää taas. Näin on toiminut jo vuosia - alusta alkaen mitä auto minulla on ollut. Oletan toimivan aivan kuten on tarkoitettukin ja hyvi toimii.

Kiitos kaikille! Esko

Carcom Oy  Elekma