Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä

  • 13 Vastauksia
  • 4794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« : 05.07.2013, 00:25:11 »
Eli otsikon mukainen auto, vuosimalli -87. Perä paskana, ei ollut kukaan varmaan 10 vuoteen katsonut öljyjä. Rikkinäisten etupyöränlaakerien mekkala peitti alleen perän ulinan, joten en ekalla koeajolenkillä huomannut. Perässä oli 1,5 desiä mustanharmaata mössöä sisällä. Uusilla litkuilla mekkala loppui 60km/h vauhtiin asti, mutta 80-120km/h on ulina vain melkoisen voimakkaalla musiikinkuuntelulla peitettävissä. Ulisee vain vedätettäessä, mutta eipä tuo paljoa lohduta.

Onko tässä nyt sitten eri perä, mitä vaparimalleissa, jonkinlainen lukko noissa huhujen mukaan on ja joku vakaaja enemmän? Ihan jäykällä akselilla kuitenkin tuo omani ja ilman mitään korkeudensäätöjä. Jos rupeaisi äänetöntä murikkaa metsästämään.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #1 : 05.07.2013, 07:39:28 »
Ei noissa yleensä lukkoa ole, on sen voinut sinne lisävarusteena ruksata.
Meillä on ollut 2 et turboa, 200 ja 230 eikä kummassakaan ollut lukkoa. Nosta perä ylös ja pyöräytä pyörää nopeasti, jos toinen pyörä tarttuu kolahtamalla mukaan on lukko, jos vaan pyörii eri suuntaan, ei ole lukkoa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.0

Ei oo mitään ylimäärästä vakaajaa.
200et turbon perä on muistaakseni 3.73 välityksellä, 230 perä on pykälää harvempi, olisko ollu 3.54?
Siitä vaan joku 740 jäykkä perä alle ja ratalle.

Tarra josta näet perän tyypin ja välityksen pitäis olla kuskinpuolen akseliputken takareunassa.
Peset vaan mömmöt päältä pois.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #2 : 05.07.2013, 07:42:44 »
Kiitän ja kumarran, auttoi todella paljon.  ;)
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #3 : 30.09.2013, 14:27:03 »
Jos on lukolla niin millä välityksellä? B200ET

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #4 : 30.09.2013, 16:01:17 »
Jos on lukolla niin millä välityksellä? B200ET

sillä ei o lukon kanssa mitään tekemistä 3.54- 3.73 on aika normi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #5 : 30.09.2013, 22:43:52 »
Noissa vanhemmissa sitten ei yleensä ole tuota 1041 perää vaan 1031 jossa sitten lukko tai ei.

1041 = G80 lukko pauttiarallaa -89 ja uudemmat.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #6 : 01.10.2013, 20:34:52 »
mistäköhän sais tilattuu suomesta kisa kytkimen m46 lootalle, vakio Sachs  tuskin kestää yli 300hp?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 20:39:00 kirjoittanut Malboro »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #7 : 01.10.2013, 20:43:27 »
Lainaus
Tuo 1031 perä on sitte  3.54- 3.73  jommalla kummalla välityksellä?
vai onko 1031 peräs tietty välitys?

1031 perässä  voi olla teoriassa laidasta laitaan mutta tossa vaan puhuin että 3.73 /3.54 on yleisin

ei muuta kun koppa auki niin näkee varmasti

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #8 : 01.10.2013, 20:47:27 »
JuuJuu.. Mistäköhän selvittäis kumpi perän välitys  sinne tehtaalta työnnetty? :hello:

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #9 : 01.10.2013, 21:09:34 »
JuuJuu.. Mistäköhän selvittäis kumpi perän välitys  sinne tehtaalta työnnetty? :hello:
No siitä tarrasta.
Se taas mikä välitys siellä nyt on, selviää avaamalla ja suorittamalla yksinkertainen jakolasku.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #10 : 01.10.2013, 21:22:28 »
mistäköhän sais tilattuu suomesta kisa kytkimen m46 lootalle, vakio Sachs  tuskin kestää yli 300hp?
Ei kyllä kestä M46:kaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #11 : 01.10.2013, 21:33:52 »
Se kuuluisa 3 vaihde ja 5?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #12 : 01.10.2013, 21:48:53 »
Se kuuluisa 3 vaihde ja 5?
Lähinnä kolmonen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET Perä
« Vastaus #13 : 01.10.2013, 21:53:52 »
Sen verran vielä sua häiritsen ja vaivaan, kun m90  Volvon vahvin loota niin mitä se kestää?  ???

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy