Virranjakajan alue ei näytä kovinkaan öljyiseltä. Se vähäinenkin öljy mitä sillä alueella on, on lähinnä tullut näemmä siitä, kun öljykorkki on falskaillut ja sieltä sitten liritellyt vähän alaspäin. Eniten öljyiseltä tosiaan näyttää tuo alue mistä kuvat laitoin aiemmin.
Koko auton meillä olon ajan on ollut pientä öljyisyyttä tuolla alueella alustassa, ei kovin suurta tosin. Eli on näemmä vuodellut jo jonkin aikaa. Yritänkin siis siksi itseäni tsempata ton takastefan kanssa, että jos se vaan lirisisi "paineistettuna" ja stefa olisi vielä paikallaan. Kyselin jo hintoja korjaukselle, tekisin muuten itse kun alan ihminen olen, mutta en omista nosturia tai paikkaa missä tämänsuuruisia remppoja voisi tehdä. Hammastangon vielä ähräsin itse ilman nosturia seljällään maaten, se alkaakin olemaan jo aika maksimi homma mitä viittii ilman nosturia tehdä.
Paras diili jonka oon tähän mennessä saanut on volvoihin erikoistuneelta paikalliselta pikkupajalta. Omilla askiöljyillä (kun sattuu 20l-avaamaton pönikkä niitä olemaan) n.535€, sis. vetolevyn pultit ja stefan. Työn osuus n. 470€, 75€ tuntiveloituksella. Alkaa jo olemaan mielestäni kohtuullinen hinta tuolle vaihdolle. Vajaalla tonnilla siis selviäisi, kun vaihtelee itse huohotusosat ja sensellaiset.
Eniten tässä sylettää se, että kesällä tosiaan vaihdettu liuta alustan osia (käytännössä kaikki keulan ja auton takaosan kuluvat helat, nivelet iskarit jouset yms), hammastanko, vetarin stefat, sekä muuta tällaista. Ajattelin että ei voi olla sellasta tuuria että kajahtaisi tuo takastefa vielä lisäksi. Noh, kuinkas sitten kävikään, kieltämättä pari kirosanaa meinasi kuulua kun kattelin parkkipaikalle. Onneksi vuoto ei vielä ole mielestäni kovin suurta.