Samppasport  Futurez

960 nestehukka

  • 10 Vastauksia
  • 2779 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
960 nestehukka
« : 27.10.2013, 10:17:56 »
ostin 960 niin vuotaa ehkä jostain pakosarjan alapuolelta nestettä. ei kai siä prkl oo kone halki vai onko siä jokin muu heikkokohta
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #1 : 27.10.2013, 12:07:43 »
Noissa alkupään B6304S koneissa on kuulemma ollut satunnaisesti halkeilevia lohkoja (jenkkihuhuja). Halkeavat just pakosarjan alta 3-4 pyttyjen kohdalta vesitilasta ulospäin.

Kannentiiviste voi aiheuttaa vuotoa kanssa tuolta.

Helpoin homma on, jos vesipumpun ja pakosarjan välistä lähtevä (1.pytyn pakoaukon edestä siis) jäähdytysputki tai sen tiiviste vuotaa. Tuo putki tekee mutkan alas ja menee syylarin alavesiputkeen, sekin alavesiputki tai sen ja vesipumpun takana oleva o-rengas voi kans vuotaa.

Vesipumppu voi kans vuotaa, ja aiheuttaa vuotoa tonne, jos pumpun ja lohkon välinen tiiviste vuotaa. Tosin tää on aika epätodennäköistä.´

Noi vuodot on hankalia löytää. Paras tapa on moottoripesu (jos kone on öljyinen), sitten kone käyntiin ja alle kurkistelemaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #2 : 27.10.2013, 12:41:32 »
Noissa alkupään B6304S koneissa on kuulemma ollut satunnaisesti halkeilevia lohkoja (jenkkihuhuja). Halkeavat just pakosarjan alta 3-4 pyttyjen kohdalta vesitilasta ulospäin.

Ei ole edes huhu, onhan noita nähty.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #3 : 29.10.2013, 14:16:19 »
nojoo auto ollu vast pari päivää je en oo kerenny tutkiin tarkemmin mut yhtäkkiä katottuna se tulee pakosarjan alta.. prkl ja ostin auton jotta saan siitä koneen kantikkaaseen
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #4 : 29.10.2013, 16:55:04 »
pystyykö sitä halkeamaa mitenkää korjaa niin että kestää kunnolla ku virittää konesta
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #5 : 29.10.2013, 21:51:14 »
Kyllä kai niitä velhoja on, jotka osaa lohkoja korjata.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #6 : 29.10.2013, 22:39:22 »
Kyllä kai niitä velhoja on, jotka osaa lohkoja korjata.

On varmaan, mutta tuleeko kestämään?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #7 : 29.10.2013, 22:47:45 »
Tarkista kuitenkin ne lämppärin letkut, ainakin se koneen taakse menevä voi uittaa vettä pakosarjan alta...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #8 : 29.10.2013, 23:14:12 »
On varmaan, mutta tuleeko kestämään?

Kyllä ainakin jokkispiireissä on hitsattu lohkoja :D Riippuen toki lohkon materiaalista..? Onko tossa kyseisessä koslassa nyt sitten alumiinilohko vai mikä? Tosiaan suosittelen vielä putsaamaan sen konehuoneen perusteellisesti ja sitten vaan kattelemaan mistä vuotaa.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #9 : 30.10.2013, 09:24:20 »
Kyllä ainakin jokkispiireissä on hitsattu lohkoja :D Riippuen toki lohkon materiaalista..? Onko tossa kyseisessä koslassa nyt sitten alumiinilohko vai mikä? Tosiaan suosittelen vielä putsaamaan sen konehuoneen perusteellisesti ja sitten vaan kattelemaan mistä vuotaa.

Jos on 6 pyttyinen kone, niin on kyseessä alumiinilohkoinen.
Näitä alkupään lohkoja on volvo vaihtanut takuuna, kun on haljenneet tai vuotaneet.
Volvolla on työohje, jos lohko vuotaa pistemäisesti lohkon kyljestä, nin se on voitu korjata pistepuikon kanssa naputtelemalla, lopputulos on kyllä arvoitus.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 nestehukka
« Vastaus #10 : 31.10.2013, 19:49:28 »
Alkupään malleja ei ole itselle tullut vastaan joissa lohko on halki, kaikki olleet uusikeulaisia eli käyttöönotto 94-96 välimaastosta. Hitsaaminen saattaa onnistua, tai sitten ei. Tarpeeksi suuri halkeama halkaisee myös öljynpaluulinjan lohkon sisäpuolelta jolloin nesteet menevät sekaisin. Ja jos halkeama on pitkä, lähtee siitä hyvin todennäköisesti pystysuuntaisia pieniä halkeamia jotka tulevat esiin vain tunkeuma-aineella. Näin oli yhdessä lohkossa jonka kokeeksi hitsautin. Ja vaikka lohkon uunittaisi, joutuu todennäköisesti vielä oikaisemaan kannetiivisteen tasopinnan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron