Moro,
Allekirjoittaneella ongelma lähivalojen kanssa, kun eivät aina syty päälle.
Vika on paikannettu tuttuun tapaan tämän asian kanssa CEM:iin, jossa shuntti SH4:n toiseksi reunimmaisin kohta on kärventynyt. Vastaavanlainen näky kuin kuin kuvassa. Myös sinivalkoinen johto, joka lähtee CEM:in toiseltapuolelta on kärventynyt hieman.
Shuntti vaihdettu uuteen, ko. kohtaa on putsattu hiekkapaperilla, kontaktinpuhdistajalla ja ilmanpaineella. Auttaa muutaman päivän, jonka jälkeen valot eivät taaskaan käynnisty.
Jos valot eivät ole lähteneet päälle, niin kädellä kopauttamalla CEM:iä kevyesti valot lähtevät päälle (kun ajovalojenkytkin on käännetty on-asentoon). Autossa ei ole ajovaloautomatiikkaa. En kuitenkaan usko, että joka kertainen kopauttaminen CEM:iin tekee sille yhtään hyvää. Päälle laitettuaan valot eivät kuitenkaan koskaan sammu ajossa.
Kysyisinkin, että saako kuvassa punaisella ympyröityä harmaata muoviosaa irti? Kun muut shuntit ja releet otetaan kyseiseltä alueelta pois, niin tuo harmaan alueen reunaviivat menevät juurikin punaisia ääriviivoja pitkin. Sen harmaan osan voisi siis saada pois. Siitä voisi päästä tarkemmin katsomaan kärventynyttä kohtaa ja syytä, että miksi shunttiin kiinnittyvä kohta kärventyy/tummuu kohdasta aina uudelleen ja uudelleen. Lähinnä ajattelin vaihtaa siihen jonkinlaisen vastaavanlaisen osan, joka johtaisi virran CEM:in läpi shuntille. Jos se nyt on edes mahdollista.
Mielestäni johtoa ei kovin fiksusti saa revittyä CEM:in toiselta puolelta irti siten, että siihen saisi kiinnitettyä vain uuden johdon tilalle ja kaikki toimisi niin kuin kaksikymmentä vuotta sitten oli tarkoituskin.

Muita vastaavia, jotka ovat painineet tämän asian kanssa?
