RallyBaron  Samppasport

940 diesel lataa käynnistämisen jälkeen vain hetken (vika löytynyt)

• 3 Vastauksia
  • 1165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToTu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli potilas on 940 diesel ja vikana on että auto lataa (14,2) kun käynnistän noin 20-30sek ja sit putoaa laturi pois pelistä. Heräte tulee, kierroslukumittari toimii, akun merkkivalo ei kiilu/pala. Vika alkoi sillä että muutaman kerran valot himmeni ja sitten kirkastui normaaliksi ajon aikana. Vaihdoin ensimmäisenä säätimen, ei auttanut. Maadoituksen olen tarkistanut. Mittaristosta olen juottanut joka liitoksen noin 2 kk siitten.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013, 14:27:33 kirjoittanut ToTu »
V70 & 940x2

Poissa ToTu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Nyt löyty vika, hehkut läsähtää päälle kun autoon käynyt sen 20-30sek. Mut sitten uusi kysymys..MIKSI?
V70 & 940x2

Poissa ToTu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 diesel lataa käynnistämisen jälkeen vain hetken
« Vastaus #2 : 23.11.2013, 14:26:55 »
Jatketaanpa tätä yksi kirjoittelua  :) Nyt löytyi syyllinen, hehkujen aikarele temppuili. Purkiin sen ja tutkin juotokset yms ja sit asensin sen takaisin ja ruppesin mittailemaan. Siellä löytyi sitten ohivuotoa, vajaa 3V releen sisällä olevaan "solennoidiin" joka kytkee virrat hehkuille. Eli motonetistä uusi aikarele ja nyt toimii.  :)
V70 & 940x2

Poissa J-P Heimonen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla oli 760 volvossa sama vika joskus satuin älyämään volttimittarista että toisinaan tipahtaa hetkeksi voltit ja hehkuthan siellä nappaili päälle. Siirryin nappihehkuun ni ei enää hehkuttele itekseen  ja voi hehkuttaa just sen verran ku tarvii. Tiedän muuten yhen konerikkotapauksen joka aiheutu just tosta aikareleen temppuilusta, löi ajossa hehkut päälle ja yks hehku sulahti ja tippu männän päälle.

Autoracing  KL-varaosat