Vastaanpa nyt, kun aiemmin unohtui, jos joku saman ongelman kanssa painii. Eli kesällä ei parin minuutin viive haitannut, joten en tuolloin ongelmaa laiskuuttani saanut ratkaistua. Syksymmällä kun puhallusta kaipasi heti piti ongelmaan paneutua uudelleen. Vastaus ongelmaan oli luultavasti liian helppo tai sitten liian vaikea, koska vastauksia ei tullut.
Todettuani siis moottorin, esivastuksen ja sulakkeen toimiviksi (+moottorihan pyöri loppujen lopuksi viiveen jälkeen) ja tarkastettuani ainakin ne johdot kunnollisiksi, joihin helposti pääsi käsiksi aloitin etsimään puhaltimen relettä. Tämä olikin hankalampaa, koska en mistään meinannut löytyy sen sijaintia. Volvollakaan eivät koneelta löytäneet edes moista relettä. Asentajat olisivat saattaneetkin sen tietää, mutta eivät olleet paikalla. Löysin releen lopulta sisäpuolen sulakerasian yhteydestä ja se oli ylävasempaan vilkkureleeseen nähden. Vaihdoin tämän (otin viereiseltä paikalta takalasin lämmityksen releen, tottakai samanlainen) ja puhallin toimi normaalisti ilman viivettä.
Lopulta ratkaisu oli siis helppo, vaikka itse releen vaihto vaatikin pientä sorminäppäryyttä sen ollessa hieman ahtaassa paikassa (asiaa helpotti, kun otti konepellin aukaisuvivun irti ja laski sulakerasiaa hieman alas).