Elekma  Autoracing

850 tikkuajonesto ja pieni kysymys

  • 2 Vastauksia
  • 1502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
850 tikkuajonesto ja pieni kysymys
« : 23.10.2014, 19:11:39 »
850 10v. -95 joka on nyt jo viikon korjaamolla. Viikko sitten ei enään käynnistynyt, eikä ole vielä edes yskässyt, pyörittä startti kylläkin. tämän teki ihan normaali kauppareissulla. Kampiaks ja nokka-aks. tunnistimet vaihdettu, koko puolasysteemi ja imuilman virtaustunnistin ja huomenna pyörijä, kaikki uusia, mitäs sitten ?
Kysymys joka nyt askarruttaa ja jota ei olla kokeiltu, eli tuo tikku vdo estopäällä ei starttaa mutta kaikki varoitusvalot toimii, mutta toimiiko sytytys, eli lähteekö käyntiin jos vaikka vetää ? meinaan, että onko kokemusta, että tuo vdo olisi tehnyt se että starttaa muttei sytytä ?? sitten pitäis varmaan hakea vikaa siitä, onko siinä enemmän kuin yksi sulake ?
Ps. eston ohitusohje mulla on, muttei siä operaatiota ole vielä tehty.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: 850 tikkuajonesto ja pieni kysymys
« Vastaus #1 : 24.10.2014, 13:53:46 »
Minulla oli aikoinaan sama tikkuesto omassa 850.ssä  ja jos muistan nyt oikein niin se ei tosiaankaan pyörittänyt starttia ollenkaan ilman sitä tikun käyttämistä lukijassa. Muistelen myös, että se nimenomaan samalla esti sytytyksen ohjauksen.  Joten jos auto starttaa, niin todennäköisesti sytytyskin toimii ja siltä pohjalta luulen vian olevan jossain muualla. Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen olisiko polttoainepumpun sulake, -rele tai itse pumppu rikki?
Tietysti onhan mahdollista, että sen VDO:n ohjainboxikin on hajonnut eikä toimi oikein, mutta senhän näkee jos ohittaa sen.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 13:59:19 kirjoittanut Kuoma »
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tikkuajonesto ja pieni kysymys
« Vastaus #2 : 24.10.2014, 19:12:01 »
Vika löytyi käynnistykseen, mutta ei ole selvää mikä se vika todella oli. Vaihdettu imuilman virtaustunnistin, nokka-aks. tunnistin, kampiakselin vastaava, puolan ohjauskomponentti ja ei yrittänytkään, sitten jakajan pyörijä ja nyt toimii.
Vian seuraus oli, ettei tullut kipinää ei sitten millään, voihan se olla, että bens. releen ja/tai pumpun vika voi aiheuttaa myös kipinättömyyden, tiedä häntä, aika mysteerinen seikkailu oli.
Seuraus seikkailusta on, että tuntuu aina jännittävän Volvon käyntiinlähtö varsinkin kaupan pihassa tms...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy