Elekma  Autoracing

Hanskalokeron kummallinen ääni & outoa toimintaa Volvo huollossa? 01- S60 2.4

  • 8 Vastauksia
  • 3853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Elikkäs S60 Volvo kyseessä, auton sisätiloista (oikealta edestä) on kuulunut outoa "sirkutusta/vikinää" jo hetken aikaa. Ensin veikkailin puhaltimen moottoria, sitten haljennutta tuulilasia ja kuluneita pyyhkijänsulkija ja kaikkea tältä väliltä.
Mysteeri on ilmeisesti ratkaistu, avasin hanskalokeron ja ajoin se auki vähän pidemmän lenkin, ääntä ei kuulunut ollenkaan.
Noh sitten rasvailin hanskalokeron lukitussysteemiä mutta sekään ei auttanut. Mikä muu siellä voisi pitää ääntä? Ääni kuitenkin johtuu varmasti kyseisestä paikasta mutta ei vaan tule millään mieleen mikä voisi olla kyseessä.

Ja kyselisin vielä sen verran, onko muille S60 omistajille tullut "takaisinvetoja"  huollon yhteydessä? Oma Volvoni oli hiljaittain peltikorjauksessa kolarin jäljiltä, korjauksen jälkeen ilmoittivat että auto kävi samalla Volvon merkkihuollossa jossa tarkistettiin etupään "flekti". Noh kyselin sitten  korjaajalta että mikä siellä pitäisi olla tarkalleen vikana, korjaaja ei osannut sanoa tähän mitään. Huoltokirjassa tai koko huoltovihko-nipussa ei ollut mitään merkintää että koko auto olisi edes käynyt Volvolla, myöskään mitään kuitteja en saanut. Kysyin vielä että miksei minulle ole tullut esim. kotiin kirjettä Volvolta jossa haluaisivat ilmoittaa tarkastavansa onko kyseinen osa maanantai-kappale, tähänkään korjaaja ei osannut vastata.

Aika kummallista toimintaa mielestäni.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Kiristä ensimmäisenä kaikki ruuvit mitä hanskalokerossa näkyy. Joku kymmenkunta 25:sta torxia, muistaakseni. Itellä sama hiiri piipittää siellä joskus, mutta lopettaa kun käskee likkakaverin painaa polvella loppumatkan :D

Tuo liikkeen toiminta on vähän outoa. Yleensä (ainakin pitäisi) joko soittavat tai kysyvät etukäteen, että saako tiettyjä ylimääräisiä juttuja tehdä. Kolarikorjauksessa on toki vähän eri, kun ei etukäteen voi kaikkia sisäisiä vikoja tietää ja maksaja on useimmiten suoraan vakuutusyhtiö, eikä varsinainen asiakas. Sekin kummastuttaa, ettei mitään dokumenttia mukamas tehdystä tarkastuksesta ole. Älä tuommosesta ainakaan maksa mitään ilman selvitystä.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Kiristä ensimmäisenä kaikki ruuvit mitä hanskalokerossa näkyy. Joku kymmenkunta 25:sta torxia, muistaakseni. Itellä sama hiiri piipittää siellä joskus, mutta lopettaa kun käskee likkakaverin painaa polvella loppumatkan :D

Tuo liikkeen toiminta on vähän outoa. Yleensä (ainakin pitäisi) joko soittavat tai kysyvät etukäteen, että saako tiettyjä ylimääräisiä juttuja tehdä. Kolarikorjauksessa on toki vähän eri, kun ei etukäteen voi kaikkia sisäisiä vikoja tietää ja maksaja on useimmiten suoraan vakuutusyhtiö, eikä varsinainen asiakas. Sekin kummastuttaa, ettei mitään dokumenttia mukamas tehdystä tarkastuksesta ole. Älä tuommosesta ainakaan maksa mitään ilman selvitystä.

Juu pitänee kiristellä noita ruuveja ja katsoa loppuuko vikinä. Hyvä etten ole ainoa tämän ongelman kanssa, luulin jo että kyse on ilmastoinnin puhaltimesta ja olin ostamassa (turhaan) 200€ uutta puhallinta  ;D
Kyseinen kolarikorjaus meni vastapuolen vakuutuksen piikkiin joten itse en joutunut reissusta maksamaan mitään, mutta kummastuttaa tuollainen hämärätouhu kun kukaan ei ole perillä mistään. Pitänee soittaa kyseiselle korjaamolle ja kysyä mihin Volvo huoltoon autoni vietiin,
sitä kautta sitten soitella kyseiseen huoltoon ja kysyä että mitä siellä vaihdettiin vai vaihdettiinko mitään, sen verran jäi asia vaivaamaan.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tuosta flekti kampanjasta lienee tullut joskus kirje auton silloiselle omistajalle, mikäli auto ei sulla sitten oo silloin ollut... koskahan se oli, vajaa kymmenen vuotta sitten.
Yleensähän kuitit ja dokumentit saa työn maksaja.
Toki olisi varmaan ollut kiva, jos olisit saanut paremman selvityksen asiasta.
Noissa flekteissä on ollut sellainen vika, että ne saattavat jäädä itsestään päälle ja tyhjätä akun, mutta ilmeisimmin autossasi ei tuollaista vika ole ollut, koska sen kyllä olisit huomannut.
Flektista tarkastetaan flektin ohjaimen mallli ja mikäli se on tiettyä mallia, uusitaan koko flekti ohjaimineen, muussa tapauksessa ei aiheuta toimenpiteitä.

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Tuosta flekti kampanjasta lienee tullut joskus kirje auton silloiselle omistajalle, mikäli auto ei sulla sitten oo silloin ollut... koskahan se oli, vajaa kymmenen vuotta sitten.
Yleensähän kuitit ja dokumentit saa työn maksaja.
Toki olisi varmaan ollut kiva, jos olisit saanut paremman selvityksen asiasta.
Noissa flekteissä on ollut sellainen vika, että ne saattavat jäädä itsestään päälle ja tyhjätä akun, mutta ilmeisimmin autossasi ei tuollaista vika ole ollut, koska sen kyllä olisit huomannut.
Flektista tarkastetaan flektin ohjaimen mallli ja mikäli se on tiettyä mallia, uusitaan koko flekti ohjaimineen, muussa tapauksessa ei aiheuta toimenpiteitä.

Okei kiitos tiedosta, auto ollut minulla vasta vajaan vuoden ja kymmenen vuotta sitten ollut Saksanmaalla joten ei ihmekkään etten ole tästä kuullut jos noin vanha kampanja kyseessä.

Poissa landenasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Omasta kulkupelistä sain vikisevän hanskalokeron vaiennettua liimaamalla lokeron kumpaisellekin puolelle keittiön kaapistoon tarkoitetut vaimennintyynyt. Jotain silikonityyppistä materiaalia. Vähän kun veisti ylimääräiset pois, niin tuli sopivan tiukka - eikä rämise enää.
V50 D2 -12

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Omasta kulkupelistä sain vikisevän hanskalokeron vaiennettua liimaamalla lokeron kumpaisellekin puolelle keittiön kaapistoon tarkoitetut vaimennintyynyt. Jotain silikonityyppistä materiaalia. Vähän kun veisti ylimääräiset pois, niin tuli sopivan tiukka - eikä rämise enää.

Liimasitko ne ihan sinne sivuille missä on kiinnitysruuvit? Ja montako liimasit? Itse liimasin tuohon ihan etureunaan tuollaisia huopatassuja mitä laitetaan esim tuolin jalan alle, ei auttanut. >:(

Poissa landenasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Liimasin tassut lokeron kanteen, yhden oikealle ja vasemmalle puolelle niihin kohtiin, johon lokeron runko-osan kumitutti osuu. Alkup. kumibumpsi ei ottanut enää kiinni tarpeeksi, vaan nirisytti kantta.
V50 D2 -12

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Liimasin tassut lokeron kanteen, yhden oikealle ja vasemmalle puolelle niihin kohtiin, johon lokeron runko-osan kumitutti osuu. Alkup. kumibumpsi ei ottanut enää kiinni tarpeeksi, vaan nirisytti kantta.


Ok, toivottavasti auttaa.

 

RallyBaron  Samppasport