Tuli aikoinaan omaan kulkineeseen tehtyä koneremontti ja oli vähän vastaava tilanne. Kampiakselin laakerikaula oli soikea. Uusien laakereiden asennuksen jälkeen kaulat 1-3 pyörivät moitteettomasti ja päittäisvälys oli ok. 4-pytyssä hirtti "kevyesti" muutamissa kohdissa, kun konetta pyöritteli ympäri. Sitä tuli ihmeteltyä ja mittailtua isommalla porukalla.
Tuon kierturin kaulan soikeuden pystyy mielestäni heittokellolla todentamaan. Kannattaa mitata tuo kampiakselin kaula myös, pystyy paikallaan ollessaan mittaamaan. Asenna uudet laakerit ja pyörittele konetta ympäri mahd. vähillä "vastuksilla" (jako, tulpat ym.), niin selviää miten paljon "hirttää" ja missä kohdissa.
Omassa kulkineessa ei tuosta katsottu olevan suurta haittaa, joten kone tuli kasattua niine hyvineen. Ei tullut silloin mieleen mitata tuota kierturin soikeutta. Vanhoissa laakereissa ei ollut kuluma muihin nähden mitenkään poikkeava.