Vilkaisin vm. 98 mallin kytkentäkaaviota (kun ei tiedä, mistä autosta tässä on kyse)
Jännitteensyöttö valolle tulee virtalukon X-syötön kautta, srs-yksikkö ohjaa transistoria, joka maadoittaa lampun.
Todennäköisesti tuon jännitteensyötön kautta tulee myös muillekkin merkkivaloille syöttö, joten ongelma voisi ehkä olla johdossa tai liittimessä, joka tulee srs-yksiköltä mittaristoon.
Sinne mittariston B liittimen 3-napaan vihreä-ruskea johto pitäisi tulla n. 8V kun valo on sytytetty ja n. 1,5V sitten kun valon kuuluu sammua.
Mittariston B liittimen 5-napaan keltainen-violetti johto. Akkujännite, kun virta on kytkettynä.
Lamppu maadoitetaan mittariston sisäiseen maapisteeseen.
Näin siis, mikäli kyseessä vm. 98
B-liitin on 16-napainen
Eroavaisuuksia näköjään on, kun ei tuonvärisiä johtoja löytynyt.
Ja jotain todella omituista muutenkin.
Eilen tuon kanssa ihmettelin.
Mittaristoon, valon napoihin tulee 9,..v kun virrat kääntää päälle, hetkenpäästä 11,...v Valo ei kuitenkaan pala

Muissa paikoissa kuitenkin palaa

Otin vielä pelkän polttimon ja kääntelin pinnit niit, että saa suoraan piirilevylle, muissa paikoissa palaa muttei SRS valon paikalla

Nyt se kuitenkin palaa...ja sammuu

Tiedä sitten vaikuttiko nuo omat sötkötykset, vai onko virtalukonpohja menossa.
Illalla tulin kotiin, niin virtalukon 1 asennossa paloi kaikki varoitusvalot, toimi vielä kun roplasin mittaristoa.
Ja nyt aamulla kun läksin töihin, niin katon kohdevalot paloivat, eli koko yön olivat päällä, onneksi uusi akku

Meinasin oliko ovikytkin mennyt, ei, ei ole mennyt, kun jalkatilanvalo sammuu kyllä..