Nyt se sitten on tosiasia eli vaivaiset 340 tkm kilsaa taivaltanut V90 on mosansa puolesta vainaa. Tai sanotaan nyt näin, että tuossa frustraation hetkellä tuli Turunväylällä testattua että kyllä vielä kulkee sen, minkä tehdas lupaakin

Tilanne siis tämä:
1. Hukkaa jäähdyttäjännestettä eli lienee siis kansi mennyt (tai jopa lohko kuten vaikkapa Lankun mukaan näissä kolmelitraisissa on tapana). Ei vuoda sitä eikä jätä höyrypilveä eli menee kai sitten öljyjen kanssa sekaisin, vaikkei käydessä paisarissa pulputusta esiinnykään.
2. Hukkaa öljyä. Käydessä tiputtelee sekunnin välein reilun tipan maahan moottorin ja lootan välimaastosta. Väittäisin tämänastisten tutkimusten pohjalta, että kone on ylhäältä kuiva eli vuotaa kammen stefasta. 10 - 15 tkm vaihtovälin pärjää kunhan lisäilee 10 litraa öljyä, ainakin tähän asti se on riittänyt. Vanhat automiehethän pitivät vielä litra/1000 km normaalina eli sikäli. Tosin tuo oli ennen kattiaikaa tuo.
Arvioita, mitkä ovat laulujen lunnaat jos tuota lähtee korjaamaan ?
Kustannusarvio jos mahdollisimman paljon tekee itse ja vain koneistus ym. muut pakolliset teettää maksullisilla miehillä eli
1. Kustannusarvio jos tekee vain välttämättömimmän ja selviää vaikka kannentiivisteen ja kammenstefan vaihdolla ?
2. Entä jos tekee vähän enemmän eli kaiken, mikä samalla ja tässä vaiheessa on samalla "järkevää" ?
3. Mitä maksaa jos tekee täysrempan ja ajaa tuolla autolla hautaan asti, mikä näin keski-ikäiselle ei ole tietenkään temppu eikä mikään ?

Omakohtaisia kokemuksia ja projektikertomuksia innolla odotellen Volvomies vasta vuodesta -90 ja tähän se loistelias ura saattaa sitten jäädäkin
