Autoracing  KL-varaosat

Tärinää, V70

  • 30 Vastauksia
  • 23850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinää, V70
« Vastaus #30 : 29.05.2011, 20:10:58 »
Voi helpostikin pyöränkulmien heitot tehdä juurikin tuollaista...eli renkaat alkavat kulua osittain...helppo havaita renkaiden kulutuspinnan "hammastamisesta" ja läikittäisestä kulutuspinnan kulumisesta...ja tärytys alkaa ensin heikompana, mut vahvistuu kulumien kasvaessa.
Lisäksi voisin mainita, että täryytys on riippuvainen nopeuksista (auton ja renkaan) sekä osin vielä tienpinnan liukkaudestakin.
Itselläni meni kaksi rengassarjaa (kesä- ja talvi pyörät) piloille väärien pyöränkulmien vuoksi (toinen eturengas oli ajettu ilmeisesti sivukivetykseen autoa parkkiin käänneltäessä).... eli noista pyöränkulmista lähtisin liikkeelle, ja seuraavaksi tarkistaisin renkaat (ei välttämättä tule esille tasapainotuksessa!!!) ihan vaikka auton takakulma tunkilla ylös ja rengas kerrallaan pyörimään ja renkaan välittömään läheisyyteen jokin jolla tarkistaa heitot renkaan pyöriessä...toki jossain rengasliikkeessäkin voi olla laite jolla tuollaiset tarkistaa???
...itseltäni meni tovi aikaa ravistuksia metsastäessä, mutta kärsivällisyys palkitaan!!! Onnea metsästykselle!!! 8)

Joo-o, huomasin noiden eturenkaiden kulutuspinnassa läiskiä. Eli kulmat ei tosiaan ole kohdallaan kun ne on säädetty takajousen ollessa poikki. Samoin tosin etuiskarit tuntuu aika finaalissa olevan, sadekellillä kun lähtee reippaammin liikkeelle alkaa keula pompottaa sutimisen sijaan. Äkkiä kulmien säätöön siis ja uudet etupumput...halpaa :(

 

Autoracing  KL-varaosat