Autoracing  KL-varaosat

Sisätilat 940.

  • 5 Vastauksia
  • 1992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa K055U

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Sisätilat 940.
« : 04.06.2014, 10:41:05 »
Volvo 940:sen kuskinpaikalla on ongelma.
Ovessa on hyvä paikka lepuuttaa kyynärpäätä, itseasiassa kaksikin, joko ikkunan alareunassa, tai ovisyvennyksessä. Vahinko vain että toinen on liian ylhäällä ja toinen liian alhaalla. Keskikonsolissa on taas pehmeä kansi toiselle kyynärpäälle, mutta se on aivan liian takana ja alhaalla.

Onko joku onnistunut ratkaisemaan ongelman? Saako penkkiin kyynärnojia (en haluaisi vaihtaa koko penkkiä, kun siinä on niin hyvät säädöt). Onko joku keksinyt siistin tavan pidentää ja korottaa keskikonsolin kantta ja suunnitellut ovelan korokepalan ovisyvennykseen?
 ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8121
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Sisätilat 940.
« Vastaus #1 : 04.06.2014, 11:06:59 »
Keskikonsolin kannen tilalle saa mukitelineellisen version joka on korkeampi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa K055U

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisätilat 940.
« Vastaus #2 : 05.06.2014, 11:14:39 »
Tuossa ilmoituksen Volvossa taitaa sellaiset olla?

http://www.nettiauto.com/volvo/780/5931849

Se ei kuitenkaan poista ongelmaa siitä että käsinoja on niin takana.
Jos kyynärpäällä nojaa tuohon, niin ei kyllä kämmen yllä rattiin. (ainakaan mulla, joka on reilut 180cm.)

Kaveri teki aikoinaan moottoripyörään (Wingi) kyynärnojat linja-auton käsinojista, mutta Volvon penkkeihin sellaisia tuskin kannattaa alkaa ruuvailemaan, varsinkin jos penkissä on sivuturvatyynyt.

Oveen ehkä voisi pultata jonkun purkuvolvon keskikonsolin puolikasta, mutta¨sellaista ei taida saada halkaistua silleen et pinta jäis ehjäksi?

No mutta eikun ehdotuksia, ongelma ei taida olla pelkästään meikäläisellä?   ::)

s73

  • Vieras
Vs: Sisätilat 940.
« Vastaus #3 : 05.06.2014, 12:09:05 »
Kyynärnoja on 10cm. Paksu ja tulee 6cm. Eteen enemmän kuin tavarakotelon kansi.
Käsi ylettää klo. 3-5 väliin ratissa, en tiedä onko ajoasento sitten mieleinen.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Sisätilat 940.
« Vastaus #4 : 05.06.2014, 20:13:54 »
Pikku ot:nä tähän että millanen on ajoasento jos keskikonsolin kyynärnoja on muka liian takana? itellä ainakin (175cm) ajaessa pää näkyy takalasista ja kyynärpään saa mukavasti ikkunalle ja käden rattiin ja toinen käsi lepää kyynärnojalla. ja kaikki on siinä passelisti käden ulottuvilla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa K055U

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisätilat 940.
« Vastaus #5 : 07.06.2014, 13:43:58 »
Tuo pituuteni ei varmaan ole se varsinainen ongelma, vaan ajoasentoni. Tykkään ajella ihan toisessa asennossa kuin Mikko Hirvonen (ja paljon huonompikin olen ajamaan) eli istun puolimakaavassa asennossa.

Automaatti hoitaa vaihtamisen ja keskinopeussäädin vauhdin. Kun navigaattori vielä kertoo minne ajella, tehtäväni on lähinnä pysytellä hereillä-   :idiot2:

Eli eipä hermostuta, ei se Volvon syy ole, et kyynärnojat ei ole kainaloiden korkeudella.  :nohnoh

Eli ei mietitä niinkään sitä onko kyynärnojat kenenkin autossa hyvällä korkeudella, ja kellä ei, vaan koetetaan keksiä hyviä, ja siistin näköisiä korokkeita. Tätä ei varmaan tarviis kysyäkkään, jos oisin fiksu, mutta näillä mennään.   :-\

 

Carcom Oy  Elekma