piti tarkistaa tuo läppäkotelo kun kaasupolkimen tuntuma moottorin käyntikierroksiin nähden
tuntui jotenkin oudolle varsinkin matalilla kierroksilla esim liikkeellelähdössä,pienellä kaasun painalluksella ei tapahtunut kierrosten nousua juuri ollenkaan kuitenkin liikkeelle piti lähteä
ja painaa hieman lisää kaasua,niin sitten jo kierrokset nousi liikaa ja liikkeelle lähtö oli ilman
kytkimen luistattamista epämukavaa.
näin se tarkistus+putsaus meni:
irroitin imuputken kotelosta ja kurkkasin näyttääkö puhtaalle, ja kyllä näytti puhtaalle
no sitten irroitin kotelon imusarjasta ja mitä sieltä takapuolelta löytyikään,siellä oli öljy ym
töhnää vaikka millä mitalla,ja siinä syy miksi kaasuläppä jumitteli,putsailin ensin imusarjan puoleisen aukon jossa oli melkoisen paljon öljytöhnää.
kaasuläppäkotelon putsasin melkeinpä uittamalla sen crc bräkliineriin ja käyttämällä sopivan kokoista pensseliä + nukkaamatonta rättiä
aikaa tuohon hommaan meni 30 min
no sitten koeajolle ja kylläpä oli mukava yllätys kun moottori reagoi pienimpäänkin kaasupolkimen painallukseen niinkuin pitääkin!
nyt on kiva ajella ja vaimokin taas pystyy tuolla ajelemaan ilman "kenguru bensaa" :-)
,,,mietityttää tuon kaasuläppäkotelon rikkoutumisen syy,että hajoaako se kun mekaanisesta syystä kun kaasuläppä alkaa jumittaa jolloin kotelon sisällä oleva "piirturi" jumittuu ja tavallaan
polttaa kontaktipinnan jumituspaikasta rikki ?
lisäys:
ko autolla aj 174tkm
Tämä Magneti Marellin kaasuläppäkotelon toimintaperiaate on sama kuin 90 luvun ilmamassamittareissa.