Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 pulttijako

  • 8 Vastauksia
  • 4720 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
850 pulttijako
« : 28.06.2014, 02:34:36 »
Nyt tarttis jeesiä. Mikä pulttijako on 850 volvossa -94 jos jotenkin siihen vaikuttaa.. kattelin tollasia Barzetta Player vanteita ja niitä saa 7x16" saatavana 4x100 et38 ja 4x114,3 et38 jakosina. Meneekö volleen ?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2014, 15:30:55 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: jeesiä !
« Vastaus #1 : 28.06.2014, 07:14:45 »
Kumpikaan jako ei sovi. Näyttää että sinulla on nelipulttinen joten 4*108. Tuolta linkistä voi tarkistaa tiedon.
Aihe: Pulttijaot, ET:t ja yleistietoa vanteista/renkaista
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65.0

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: jeesiä !
« Vastaus #2 : 28.06.2014, 12:42:19 »
Mun mielestä mulla on 5pulttinen, eli 850 94-96           5        108                      43          65,1
      kohta kätn autolla niin varmistan nyt samalla XD mutta kyllä muistaakseni 5 jakoinen  oli
Kumpikaan jako ei sovi. Näyttää että sinulla on nelipulttinen joten 4*108. Tuolta linkistä voi tarkistaa tiedon.
Aihe: Pulttijaot, ET:t ja yleistietoa vanteista/renkaista
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65.0

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: jeesiä !
« Vastaus #3 : 28.06.2014, 15:29:51 »

Selvennykseksi, että jos jako ilmoitetaan esimerkiksi 4x100, niin se nelonen siinä edessä tarkoittaa pulttien lukumäärää. Jos autossasi on pyörät kiinni viidellä pultilla, niin silloin jako on 5x108. Se tarkoittaa siis sitä, että kiinnitys on viidellä pultilla ja pulttikehän halkaisija on 108mm.

Perusasiat aavistuksen hukassa :( Miten sinulla voisi edes tulla mieleen, että jompikumpi ehdottamistasi vanteista sopii, jos kerran tiesit, että autosi pulttijako on viisipulttinen?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2014, 15:33:24 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: jeesiä !
« Vastaus #4 : 30.06.2014, 21:42:36 »
Selvennykseksi, että jos jako ilmoitetaan esimerkiksi 4x100, niin se nelonen siinä edessä tarkoittaa pulttien lukumäärää. Jos autossasi on pyörät kiinni viidellä pultilla, niin silloin jako on 5x108. Se tarkoittaa siis sitä, että kiinnitys on viidellä pultilla ja pulttikehän halkaisija on 108mm.

Perusasiat aavistuksen hukassa :( Miten sinulla voisi edes tulla mieleen, että jompikumpi ehdottamistasi vanteista sopii, jos kerran tiesit, että autosi pulttijako on viisipulttinen?
 

Tajusin sen just ku laitoin ton viestin xddddd

Poissa Aeroflop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Volvoton sekakäyttäjä
Vs: 850 pulttijako
« Vastaus #5 : 30.06.2014, 22:05:28 »
Kaikki sopii kun tarpeeksi asentaa. Nelipulttinen vanne menee kiinni navat vaihtamalla ja 4*114,3 -napoja löytyy mm. vanhoista Saabeista (99/90/900 -87 asti) ja Mitsubisheistä, 4*100 -napoja voisi kaivaa esimerkiksi Opelin alta. Lisäksi liukupulttien avulla saa viereen osuvalla jaolla (4*98 - Lada, Seat, Alfa Romeo) varustettuihin napoihin kiinni.

Napojen vaihdossa on kuitenkin työtä ja voi joutua tekemään ihan ihka-uusia osiakin, niin ehkä kuitenkin helpommaksi tulee etsiä Playerit 5-pulttisella jaolla, kun niitäkin kerran on olemassa. 5*108 ei vielä osunut silmään, mutta kun sekä 5*114,3 (ehkä 5*110 - se menisi liukupulteilla 5*108 -napaan) että 5*100 tuli vastaan jollain kahden sekunnin Google-haulla, niin todennäköisesti myös 5*108 tai 5*110 on ollut joskus tarjolla.

Edit: no nyt löytyi jo 3kpl, neljännen vielä kaivat esiin niin vannesarja on valmis: http://www.vannehaku.fi/29971/barzetta-player-black-16-alumiinivanteet/

Edit 2: sokeilin, nuo 3kpl olikin jo myyty. No, enivei, ko. vannetta siis on olemassa suoraan sopivalla pulttijaolla joten ei tartte kuin etsiä sopiva satsi.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2014, 22:13:19 kirjoittanut Aeroflop »
Nyt alla: Alfa Romeot 159, 159 & 33, TVR 350i, Ferrari 348, Triumph Daytona 955i, Fiat 580DT
Sydämessä aina paikka tiilikeulaseiskasedanille.

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 pulttijako
« Vastaus #6 : 30.06.2014, 22:28:13 »
Kaikki sopii kun tarpeeksi asentaa. Nelipulttinen vanne menee kiinni navat vaihtamalla ja 4*114,3 -napoja löytyy mm. vanhoista Saabeista (99/90/900 -87 asti) ja Mitsubisheistä, 4*100 -napoja voisi kaivaa esimerkiksi Opelin alta. Lisäksi liukupulttien avulla saa viereen osuvalla jaolla (4*98 - Lada, Seat, Alfa Romeo) varustettuihin napoihin kiinni.

Napojen vaihdossa on kuitenkin työtä ja voi joutua tekemään ihan ihka-uusia osiakin, niin ehkä kuitenkin helpommaksi tulee etsiä Playerit 5-pulttisella jaolla, kun niitäkin kerran on olemassa. 5*108 ei vielä osunut silmään, mutta kun sekä 5*114,3 (ehkä 5*110 - se menisi liukupulteilla 5*108 -napaan) että 5*100 tuli vastaan jollain kahden sekunnin Google-haulla, niin todennäköisesti myös 5*108 tai 5*110 on ollut joskus tarjolla.

Edit: no nyt löytyi jo 3kpl, neljännen vielä kaivat esiin niin vannesarja on valmis: http://www.vannehaku.fi/29971/barzetta-player-black-16-alumiinivanteet/

Edit 2: sokeilin, nuo 3kpl olikin jo myyty. No, enivei, ko. vannetta siis on olemassa suoraan sopivalla pulttijaolla joten ei tartte kuin etsiä sopiva satsi.


Mikä tuo "et" on? Että pitääkö olla juuro 43 vai käykö esim 40

Poissa Aeroflop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Volvoton sekakäyttäjä
Vs: 850 pulttijako
« Vastaus #7 : 30.06.2014, 22:53:10 »
Se on vanteen keskilinjan ero vanteen kiinnityspintaan. Pääsääntöisesti mahdollisimman lähellä orggista on hyvä idea, mutta jos joko tietää mitä tekee tai ei välitä :D, voi siitä poiketa isostikin. Täällä on ET:n peruste selitetty aika selkeästi.

BTW, Ruposen Rengastukku näköjään myy Barzettaa. Pari kertaa paikassa asioineena veikkaan, että kertovat kyllä asiallisesti saisiko kaipaamaasi vannetta tilattua vielä jopa uutena. Maksaa toki enemmän kuin käytetyt, mutta ovat melko varmasti suorat ja naarmuttomat ja metsästäminen on tuolloin ulkoistettu myyjälle.
Nyt alla: Alfa Romeot 159, 159 & 33, TVR 350i, Ferrari 348, Triumph Daytona 955i, Fiat 580DT
Sydämessä aina paikka tiilikeulaseiskasedanille.

Poissa Attealeksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 pulttijako
« Vastaus #8 : 30.06.2014, 23:57:27 »
Se on vanteen keskilinjan ero vanteen kiinnityspintaan. Pääsääntöisesti mahdollisimman lähellä orggista on hyvä idea, mutta jos joko tietää mitä tekee tai ei välitä :D, voi siitä poiketa isostikin. Täällä on ET:n peruste selitetty aika selkeästi.

BTW, Ruposen Rengastukku näköjään myy Barzettaa. Pari kertaa paikassa asioineena veikkaan, että kertovat kyllä asiallisesti saisiko kaipaamaasi vannetta tilattua vielä jopa uutena. Maksaa toki enemmän kuin käytetyt, mutta ovat melko varmasti suorat ja naarmuttomat ja metsästäminen on tuolloin ulkoistettu myyjälle.

Kiitos avusta !(:

 

Carcom Oy  Elekma