KL-varaosat  Race.fi

V70 2.5TDI Automaatti vilkuttaa vikavaloa

  • 2 Vastauksia
  • 2355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jernesti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V70 2.5TDI Automaatti vilkuttaa vikavaloa
« : 12.09.2014, 22:00:19 »

Auto: V70 2.5TDI vm. 1999 Automaatti (winter ajo-ohjelmalla)

Eli ongelmana on jokin vaihteistovika. Ensimmäiset oireet olivat liikennevaloista lähtiessä sellaiset, että menohaluja ei meinannut juuri olla, auto vain jurisi kun kaasua painoi. Lähti kuitenkin liikkeelle, mutta jonkinmoista jurinaa/rutinaa tuntui jostakin. Samaten vaihteiston vikavalo (nuolivalo) rupesi vilkkumaan. Noin sadan metrin jälkeen jurina loppui ja auto kulki normaalisti. Vikavalo jäi kuitenkin vilkkumaan. Pari päivää ajelin ja jälleen kesken kiihdytyskaistan rupesi pitämään rutinaa/jurinaa. Toppasin sitten tienvarteen ja käytin virrat pois, ja jälleen mentiin ilman oireita. Tämän jälkeen auto meni korjaamolle jossa paikannettiin vika vaihdelaatikon nopeusanturista. Anturin vaihdettua vika hävisi reiluksi viikoksi. Volvoon vaihdettiin samassa rempassa vaiheistoöljyt uusiin huuhtelemalla.

Tänään rupesi kuitenkin taasen vikavalo vilkkumaan. Jurinaa ei ole kuitenkaan vielä ainakaan pitänyt.

Onko kellään ollut vastaavanlaista.. Niin ja volvossa on ABS vikavalo palanut ajoittain lähemmäs vuodenpäivät JA nopeusmittari ei myöskään ajoittain toimi. Mistä volvo ottaa nopeussignaalin? Voisiko tuo laatikon anturi viitata siihen jotenkin.. Tiedä sitten mikä olisi järkevää. Taloushuolet painaa ja uusi laatikko ei oikein ole kuin viimeinen vaihtoehto :)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI Automaatti vilkuttaa vikavaloa
« Vastaus #1 : 12.09.2014, 22:56:45 »
ABS-vika ei liittyne vaihteistoon, se vaihteiston nopeusanturi on muita juttuja varten. Nopeusmittari saa tietonsa ABS-purkilta. En halua maalata piruja seinille mutta tuossa meidän samanikäisessä meni laatikko mekaanisesti rikki hiljattain, vauhdissa jotain pysähtyi ja akseli poikki. Nyt käytetty vaihtolaatikko porsi kans, rupesi sekoilemaan vaihtoja ja käyttäytyi muutenkin huonosti. Öljyt olivat aivan metallihohtoiset ja tummat, eli joku siinäkin alkoi sorvautumaan vaikka vikakoodi osoitti solenoidivikaa. Oireina lähinnä 2-3 vaihto myöhässä tai ei ollenkaan, ajossa arpoi mennäänkö vai eikö mennä.

Vaihtolootat sikakalliita, käytetyt arpapeliä. Meillä toi muuttuu nyt manuaaliksi kun sopiva elintenluovuttaja löytyy.
Eka laatikko kesti 280tkm, tämä viimeisin 10tkm. (ajomäärä tuntematon-jonkinmoinen)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: V70 2.5TDI Automaatti vilkuttaa vikavaloa
« Vastaus #2 : 13.09.2014, 11:08:18 »
Rutinaa ja jurinaa saattaa kuulua myös abs-järjestelmästä. Varsinkin kun se ei saa oikeaa nopeustietoa. Silloin ei toimi nopeusmittarikaan. Vika voi olla jossain välillä etupyörän anturi - abs-boksi . Täältäkin foorumilta löytyy haulla paljon tietoa abs-boksista ja sen mahdollisista juotosvioista. Vika voi olla myös etupyörän hammaskehässä, joka voi olla poikki tai viallisessa anturissa. Vikakoodien luku voisi tuota jotain apua.
Vianluku selvittänee myös vaihteiston ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2014, 11:11:00 kirjoittanut Kuoma »
Volvo - Ihanan kallista...

 

Elekma  Autoracing