Hyvä, että vika löytyi, tuo jonkinasteisen haasteen, kun samassa piirissä on kaksi vikaa.
Volvon omana koodina tuo vikakoodi on paljon selkeämpi ja se kertoo vain viasta lambdan lämmitysvastuksen piirissä, jolloin vianetsintä on yleensä tosi helppoa, kun johtoja on 2kpl, niiden varrella sulake ja lambda sekä jokunen liitin.
Ohjausyksiköthän tekee antureille ja toimilaitteille diagnoosin niiden johtojen päistä, joilla se on ohjainlaitteeseen kytketty ja sulake on luonnolisesti osa tätä johtoa.
Jos johdon katkoksesta (esim. palanut sulake) haluaisi tarkemman vikapaikan selville, pitäisi anturin/tomilaitteen johtojen lisäksi kytkeä vielä lisäksi jokaiselle sulakkeelle kytkeä kaksi johtoa (tietyissä tapauksissa yksi riittäisi) pelkästään sen sulakkeen diagnoosia varten.
Kuulostaa älyttömältä, kun suhteuttaa sen siihen, että miten pieneen osaan virtapiiriä se vikavalon syttyminen saadaan rajoitettua jo olemassa olevilla keinoilla.
Onneksi nykyisissä autoissa on jo lähes kokonaan päästy eroon mokomista sulakkeista, eikä näinollen niiden tarkistamisesta tarvitse huolehtia ollenkaan.