Potilaana otsikossa mainittu vm. 2000 uudempikorinen V70 johon vaihdettiin juuri kone vm.-98 V70:stä. Ongelmana on, että kun auton starttaa käyntiin, moottori ryntää heti koville kierroksille, tai ryntäisi ellei samalla välittömästi sammuta. Tänään siis yritetty starttailla ensimmäisen kerran moottorinvaihdon jälkeen.
Ostetussa koneessa oli paikallaan 3-napaisella pistokkeella oleva asennontunnistin, kun taas alkuperäisessä oli 2-napainen. Vaihdoin tuon 2-napaisen paikoilleen että saa käymään auton johtosarjaan. Voisko olla näin, että tuo tunnistin saa nyt väärää tietoa vauhtipyörältä. Vauhtipyörää ei vaihdettu missään vaiheessa. Eli autossa on nyt paikallaan asennontunnistin joka siinä on aina ollut, mutta nyt se lukee "vierasta" vauhtipyörää.