Etuvastus löytyy konehuoneen puolelta puhaltimen ilmanotosta, kun vähän purkaa muoviosia pois. Etuvastuksissa on usein ollut sellaista vikaa, että liittimen ja vastuslangan välinen puristettu kontakti katkeaa. Metallit jotenkin hylkivät toisiaan. Etuvastuksen tilalle voi rakentaa uuden ohuesta rautalangasta. Alkuperäinen on rakenteeltaan aika harrastelijamainen.
Suurin nopeus ei mene etuvastuksen kautta, vaan sille on rele. Releelle menee virta toisen sulakkeen kautta.
Sen verran sain Hayneksen oppaasta selville, että puhaltimen katkaisijalle tulee 12 V oranssia johtoa myöten. Tuleeko? Sulakkeen numero ei selvinnyt, kun sähkökaavio oli niin vaikeaselkoinen ja pienellä präntillä.
Ehjän näköinen sulake voi olla rikki, tai ei saa kontaktia. Bosch-tyyppiset sulakkeet kannattaa vaihtaa sellaisiin, joitten metalliosat ovat messinkiä, eli kullanväriset. Alumiinin värisillä on taipumus kosketusvikaan. Laita käyntivirta päälle, ja tuuletin pienelle nopeudelle. Tipauta kontaktispräytä jokaisen sulakkeen kumpaankin päähän, ja pyörittele sulaketta paikallaan. Jätä sulakkeen "lanka" näkyviin. Toista kaikilla nopeuksilla. Sulakevian löytää helpoimmin koittolampulla. Jos sulakkeen molemmissa liittimissä on sähkö, on sulake ehjä.
Kosketusvika voi olla myös toisella puolella sulakerasiaa, rasian ja johtosarjan välisissä liittimissä.