Proturbo  Autodiagnoosi

M90 ja mystinen renkula

  • 5 Vastauksia
  • 2893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
M90 ja mystinen renkula
« : 16.10.2012, 19:38:11 »
Tuli tehtyä se "vahvistus"hitsaustemppu omalle M90:lle ja kasatessa hilppeitä takasin nippuun ja kun kaasin öljyt pois laatikosta,
niin löytyi tälläinen mysteerinen rengas laatikon pohjalta (ja ei, se ei ole SE hitsattava rengas :pomo:), jolle en keksi kyllä mitään paikkaa tai mistä se edes voisi olla peräisin. :P  :idiot2:
Laatikkoa ei ole purettu yhtään enempää mitä toimenpide vaatii. Renkaan mitat (noin): ulko 46,7 / sisä 40,2 / paksuus 1,1



Mistä kohtaa toi rengas on hypänny sinne laatikon pohjalle? Räjäytyskuva? Hjelp ::)  :-[
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014, 22:31:52 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja mystinen renkula
« Vastaus #1 : 16.10.2012, 19:42:55 »
Joku simmihän tuo on.

hevonen

  • Vieras
Vs: M90 ja mystinen renkula
« Vastaus #2 : 17.10.2012, 19:32:51 »
Joku simmihän tuo on.
Joo, jos se metallia on?
Eipä kyllä pitäis laatikkoa purkamatta tollasen irralleen päästä... :P

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja mystinen renkula
« Vastaus #3 : 17.10.2012, 21:47:56 »
Jeps simmilevyhän se. Tovi meni asiaa pyöritellessä ennen nukkumaanmenoa, ennenkun tajusin mistä se oli peräisin.
Peräkopan alla missä on akseleiden päissä olevien laakerinpuolikkaat, toinen niistä putos itekseen irrottaessa ja se simmi samalla sieltä kopan ja laakerin välistä hyppäs sinne pohjalle.

Problem solved  ;)

'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja mystinen renkula
« Vastaus #4 : 26.11.2014, 17:19:42 »
Ihan mielenkiinnosta: kuinka iso homma (tunneissa) on hitsaustemppu, eli 3. vaihteen vahvistaminen. Löysin aika seikkaperäisen ohjeen miten tehdä se.

http://www.uusitorppa.fi/M90_vahvistushitsaus_by_apupoika.pdf

Voiko hitsatessa peittää rattaat ja öljytilan kostealla rätillä niin ettei roiskeet leviä? Onko muita vinkkejä?
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1583
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: M90 ja mystinen renkula
« Vastaus #5 : 26.11.2014, 18:53:32 »
Veteen kastellut rätit ovat oikein hyvä vaihtoehto suojaamiseen tai sitten uhraa esim. sammutuspeitteen ja leikkelee siitä sopivia palasia suojaksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Futurez  Kulkukoira