KL-varaosat  Race.fi

S40 2.0T -98 Starttaus ongelman ratkomista

  • 3 Vastauksia
  • 1537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
S40 2.0T -98 Starttaus ongelman ratkomista
« : 04.12.2014, 09:08:16 »
Vika korjattu: syypää oli bensanpaineen säädin

Morjens, Puretaampas vähän ongelmaa tännekkin kun päiväkausien googlettelulla ei ole vielä viisastuttu.

Autonahan on siis Volvo S40 2.0T vm-98, mittarissa tököttää lukemat 350tonnia...kyseinen kottero on ollut omassa ajossa nyt n.5 vuotta, ja koko kyseisen ajan autossa on ollut sama "oire" eli piiiitkä ensimmäinen starttaus aika, noin 3-6sekuntia...käyntiin se on kuitenkin aina lähtenyt ja tämän ensimmäisen startin jälkeen hörähtää tulille kuin palmun alta joten en ole sitä sen kummemmin alkanut tämän tiimoilta rassaamaan, vanha autohan se jo onkin.

Noh, ongelmiahan alkoi tuossa vähän aikaa sitten ilmaantumaan vähän enemmän, ensimmäisenä hajosi koneen lämpöanturi, uutta tilalle ja kovaa ajoa kunnes ilmamassamittarista tuli vikakoodit, uutta tilalle, ja vähän ajan päästä syttyi taas moottorin vikavalot palamaan...tällä kertaa vikakoodiksi ilmeni cranksaftposition sencor, eli nokka/kampiakselin asentoanturi, vikakoodilla ei saanut selville että kumpi kyseisitä antureista on viallinen niin vaihdoimpa suoraan molemmat, samalla elättelin pienenpientä toivonkipinää josko samalla tuo starttaus oire helpottais, mutta eipäs helpottanut...pah...

Nyt kun olen tässä ihmeellisessä internetissä muutaman päivän ajan alkanut ihan todenteolla metsästää kyseisen oireen mahdollisia aiheuttajia olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen että vikahan voisi olla Bensanpaineen säätimessä...??
Tästä päästäänkin sitten siihen että monella sivuistoilla varoitellaan ostamasta tuota motonetin Boschin säädintä (79.99e)...kysymys kuuluukin kuinkas moni teistä volvo miehistä on tätä kyseistä säädintä omassa autossaan kokeillut ja huonoksi todennut??
kannattaako tosiaan maksaa siniselle yli tuplahintaa alkuperäisestä säätimestä? (sanottakoot että tarkkaa hintaa en ole vielä itse edes käynyt kysymässä mutta näinhän se yleensä menee :))...

niin ja jos jollakulla on kutinaa palleissa että vika voisi olla jossain muussa kuin tuossa bensapaineen säätimessä niin olisin kiitollinen jos kertoisit asiasta myös minulle...

edit: niin ja mainittakoot vielä että tuossa ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä tuoksahtaa polttoaine aika railakkaasti ja tupsauttaa aika railakkaan savupilven pakoputkesta käynnistyttyään...

pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, äidinkieli ei ole ollut koskaan vahvuuteni...

-Kovakohtalo toverinne Nahkis-
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 17:47:49 kirjoittanut Nahkis »

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Starttaus ongelman ratkomista
« Vastaus #1 : 04.12.2014, 17:42:40 »
Kyllä se vika 99% varmuudella on pa-paineensäätimessä. Siinä motonetin boschissa on semmonen vika ettei se sovi  :D (ainakaan aikanaan -99 T4:seen)
Uutta vaan siniseltä..
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa Nahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Starttaus ongelman ratkomista
« Vastaus #2 : 04.12.2014, 18:52:11 »
Siinä motonetin boschissa on semmonen vika ettei se sovi  :D (ainakaan aikanaan -99 T4:seen)

Tulipa tämäkin sitten ihan kantapään kautta testattua ja todettua... :)

Huomasimpa tuossa samalla että tyhjäkäynnillä ollessa alakerrasta tai laatikosta kuuluu ikävän kuuloinen kalkatus... ???
Kytkimen lyö pohjaan niin kalkatus loppuu...laatikko entinen vai mistähän moinen johtuu?

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S40 2.0T -98 Starttaus ongelman ratkomista
« Vastaus #3 : 05.12.2014, 15:09:23 »
Kaksoismassavauhtipyörä ruukaa kolkattaa

 

Elekma  Autoracing