Autoracing  KL-varaosat

740 b230f ongelma

  • 9 Vastauksia
  • 2402 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
740 b230f ongelma
« : 21.03.2011, 13:02:15 »
 Elikkä 740 b230f automaatti -92  235 tkm ajettu alkoi nykiä muutama viikko sitten. Lähinnä tasakaasulla alkoi ja paheni
sitten niin että ei vastannut kaasuun juuri 2500 kierroksen yli.
Virranjakajan kansi ja pyörijän tarkastin ja pyörijä oli palaneen näköinen. Vaihdoin kannen ja pyörijän ja ongelma hävisi täysin.
Mutta nyt muutaman sadan kilometrin jälkeen alkoi samat oireet , tosin vielä lievänä mutta täysin samanlaisena.
Eli onko tämä  vain oire jostain muusta mikä on menossa paskaksi mutta mistä?
Vuoden sisään vaihdettuja: tulpat,tulpanjohdot,ilmansuodatin,bensapumpunrele,suutinrele.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #1 : 21.03.2011, 13:34:24 »
Tarkistapa tulppien kunto.

Yksi juttu voi olla niinkin yksinkertainen kuin tulpassa oleva pää joka liittyy tulpanjohtoon. Se on joissain tulpissa kierteellä ja saattaa löystyä itsekseen käytössä. Tää on helppo tarkistaa ja hoitaa kun ei tarvi edes tulppaa ruuvata pois. Jos kierteet ovat löystyneet, voi papukaijapihdeillä vähän lytistää tulpan päästä kierteitä ja sitten tongeilla ruuvata pään takasin tulppaan, alkaa pysymään.

Jos tulppa ja tulpanjohto ovat kunnossa niin tulpanjohto on napakasti tulpassa kiinni, ei heilu juurikaan kun kokeilee tulpanjohtoa sormilla.

Toinen vaihtoehto on että tulpat ovat voineet syystä A tai B kulua nopeasti. Tulppa käteen ja tarkastus.

Tai sitten puola voi olla menossa ehkä. Joskus oireilee silleen että kylmänä hyvä, vähän aikaa ajaa niin alkaa pätkiä.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #2 : 21.03.2011, 15:34:18 »
 Tulpat OK. Vaihdoin puolan toisesta vollesta, pikku koeajolla ei nykinyt mutta huomenna työmatkalla pääsee
testaan kunnolla.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #3 : 22.03.2011, 20:14:55 »
 Yhä puolan vaihdon jälkeen pientä satunnaista nykimistä. Nyt lähti testiin toisesta vollesta ilmamäärämittari. Saapas nähdä.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #4 : 01.04.2011, 16:36:03 »
Ei ollu ilmamäärämittari, yhä nykii ja kylmänä aamuna "check engine" valo välähtelee kojetaulussa. Ehdotuksia?
Tsekkaan seuraavaksi tota lamdaa.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #5 : 01.04.2011, 16:59:21 »
Hmm, voisko olla bensapumpussa ongelma? Tai bensansuodatin tukossa?

Tai sitten YKK-anturi?

Tähän aikaan vuodesta kun on kylmiä öitä ja lämpimiä päiviä, kannattaa pitää bensatankki mahdollisimman täynnä, kertyy vähemmän vettä tankkiin.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #6 : 07.04.2011, 18:03:43 »

Lamda oli aivan musta ja päästöt heitteli. Nyt toisella lamdalla päästöt kohdillaan.
Bensansuodatin oli ulkoapäin lähes puhkiruosteisen näköinen, ollut auton alla 3 vuotta ja 40tkm.
Se vaihdettiin. Nyt tilanne on se että vastaa kaasuun pehmeästi ja kierrokset nousee yli 3000 kakisematta.
Mutta yhä tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla tekee muutaman kerran vartin sisään pienen mutta huomattavasti
pehmeämmän nykäyksen >:(?
Eräs autokorjaaja ehdotti että jos suuttimiin päässy tona aikana paskaa niin tarttis ruiskujärjestelmän puhdistusainetta.
Voisko olla näin? Jos ei niin mitä muuta pitäs vielä tsekata??? YKK-anturi kokeiltiin vaihtaa ja ei vaikutusta.

Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #7 : 14.04.2011, 13:01:25 »
Ei vikakoodeja. Yhä nykii, varsinkin kylmänä aamuna. Kun ajanut lämpimäksi helpottaa mutta pientä empimistä on silti jatkuvasti.
Voisiko sytytysyksikkö oiria noin ennen totaali rikkoutumistaan ja sithän ei käynnisty lainkaan?


Poissa autoileva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #8 : 20.05.2011, 21:50:15 »
No nyt selvisi! YKK-anturia kokeilin aiemmin mutta ei auttanut paljoa... mutta myös yksi sytytysjohto oli viallinen ja yhdessä
loivat kyseisen oireen. Se hämäsi,että johdot olivat vajaa puolivuotta sitten vaihdettu... enkä hoksannut niitä tutkia,kun oletin
niiden toimivan.
Nyt pääsee taas töihin ja portugali kiittää. :pomo:

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f ongelma
« Vastaus #9 : 20.05.2011, 23:11:17 »
Hyvä esimerkki siitä, AINA kannattaa huolella varmistaa ns.yksinkertaisten vikakohteiden kunto ennen suuria operaatioita. Hieno homma että oli noinkin helppo ja halpa korjaus!!!
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

 

Carcom Oy  Elekma