Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Korkeat pakolämmöt ja alhainen teho

  • 2 Vastauksia
  • 2551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Korkeat pakolämmöt ja alhainen teho
« : 06.08.2014, 21:36:48 »
Eli moottori b21a vakio ahtimella, halkosarjalla, vakio coolerilla sekä ms1 v2.2 ohjaa vag 106b puolaa sekä turbon vakio suuttimia 337cc. Eli ongelma on että vetoja koneessa on todella vähän, siihen nähden että seokset laajakaistalla katsottu 12-14.5 tuntumaan ajossa, ahdoilla rikkaammalla lähellä 12 ja imusarjan paine 100 kohdalla tuo 13.5-14.5afr. Ennakot on esim. 3500rpm, map 102 niin 27astetta ja 0,3bar ahdoilla 2900rpm 20astetta. Täytyy vielä todentaa nuo 100% varmoiksi, mutta tyhjäkäynillä on mitattu ennakot ja mega näyttää sillon oikein. Onko ennakot liian myöhäsellä?
Tässäpä kaappaus logista kesken ajon niin näkyy tuo afr sekä ennakot yms.


Ja sitten vielä se että kuinka paljon nokka-akselin ajoitukset vaikuttaa pakolämpöihin? Alkuun moottori ei kiertänyt kuin 5800 arviolta ja arvelin että nokka on hampaan aikasella, mutta mietin että onko se vieläkin aikasella kun nyt saa kiertämään kyllä 6200rpm softlimittiin, tosin kierrokset lopussa nousee rauhallisesti verrattuna entiseen b200e moottoriin. Ajotukset siksi hieman hakusessa, kun b21 lohko ja sen päällä b200e:n 530 niin ei ole merkkejä, joten laitoin jaon "kohilleen" katsomalla ykkösen sylinterin ykk ja ykkösen nokat ylöspäin.
Niin ja puristukset 9,3:1. Kiitos jo etukäteen jos joku jotain osaa vastata  :hello:

E: nokkana on A
« Viimeksi muokattu: 06.08.2014, 21:42:19 kirjoittanut vellu_volvo »
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Korkeat pakolämmöt ja alhainen teho
« Vastaus #1 : 08.08.2014, 23:06:02 »
pitäskö se ajotus katsoa niin että ykkösen imutahdin alussa imuvena on vähintään saman auki ku pako tai enempi.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Korkeat pakolämmöt ja alhainen teho
« Vastaus #2 : 08.08.2014, 23:14:41 »
Jako on nyt varmuudella kohillaan  ja vika oli väärässä sytytysennakossa. Ennakoa oli todellisuudessa n.10 astetta vähemmän niin ei ihme että oli sarja punasena ja tehot kateissa.. Nyt liikkuu ihan kivasti 0,42bar paineella ja ennakot tuolla paineella 19-22 astetta 3200-4300rpm.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo