Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo M90-laatikko ja kysymyksiä!

• 2 Vastauksia
  • 2997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa outsider

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo M90-laatikko ja kysymyksiä!
« : 18.12.2014, 22:54:29 »

Miksi, saatuani "korjausohjeet",  minun täytyy hitsata, jotain, karkaistuun pintaaan, saadakseni paremman kestävyyden?
OK, olen "insinööri", mikä on kirosana Suomessa, mutta...
Jos hitsaa ,jotain, karkaistuun pintaan, heikennän sen kestävyyttä!
Näin minulle opetettiin koulussa.
Ja miksi kolmosen hammaspyörään, hitsataan kiinni sen rengas/ja tai kaulus?
Mikä menee rikki?
Miksi?
Mitä "hitsaus" auttaa? Mitä "kaulus" auttaa"?
Haluaisin tietää, 15;toista vuoden rallikokemuksella!
Olen nimittäin purkanut ja kerinyt ernäitä laatikoita, tähän mennessä, mutta en koskaan ole kokeillut hitsata karkaistuun metalliin!
Joku, selvitä asia Minulle, Please.
Outsider
Hyvin "säilötty" yksilö.
Kiinnosttunut kaikesta,mikä liikkuu; elecktroinssi, ykköskonemestari, höyrykonemestari, keksijä), (on omia patentteja, sekä jaettuja). Juu, en ole "Ruåtsalainen", leski ja kiinnostunut rakentamaan kainenlaisia "härveleitä". Tehkää ehdotuksia, niin määrittelen, toimiiko ne. Korjaan melkein kaikkea, jos se vain on mahdollista, on ollut oma firma samalla alalla, myös palkattuja mekaanikkoja.
Tavataan osoitteesta: outsider@live.se
Puhun, kirjoitan ja ymmärrän, täten, kolmea kieltä. suomen ja ruotsin lisäksi englantia. (Hyvin vähän portugalia ja ranskaa!) Voin järjestää Volvon mittarikorjauksia! Ilmoita malli, v-malli ja viat. Palaamme kun tiedän nämä. T: outsider

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo M90-laatikko ja kysymyksiä!
« Vastaus #1 : 18.12.2014, 23:27:09 »
Sillä hitsauksella vaan pyritään lisäämään krympillä kiinni olevan tukirenkaan pitovoimaa akselin suunnassa, ja sitä tarvitaan jotta kolmosen voisi kytkeä suuremmalla väkivallalla päälle. Askin moottorilta tulevan voiman kestoa tuo operaatio ei paranna, ainoastaan vaihdekeppiin kohdistetun voiman kestoa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

• 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo M90-laatikko ja kysymyksiä!
« Vastaus #2 : 18.12.2014, 23:29:52 »
Varsinaisiin rattaisiin ei hitsata mitään. Kytkinakselissa on kolmosen rattaiden tukena prikka joka puolestaan nojaa akselissa oleviin hampaisiin. Prikka pyörii hampaita vasten ja aikaa myöden kuluttaa niitä. Tämän takia kolmosen rattaat pääsevät liikkumaan eteenpäin vaihdetta kytkiessä ja hampaiden kuluessa tarpeeksi ei vaihdetta enää tahdo löytyä. Eli hitsauksen yhteydessä otetaan tyhjät pois ja hitsataan prikka kiinni. Eikä ole kerran tai kaksi kun vastaan on tullut laatikko, jossa vaihtovirheen myötä on pukattu tukihampaat poikki ja silloin ei luonnollisesti ole enää käytössä kolmosvaihdettakaan. Loppupään laatikoissa asiaa on parannettu siten, että prikka on kiinteänä akselilla.

Ja Faq:ssa aihe: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=336.0
« Viimeksi muokattu: 18.12.2014, 23:32:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Samppasport  Futurez