Heissan!
Monenmoista on tapahtunut, mutta tänne kirjaaminen jäänyt aika vähäiselle. Kuvatkin on jostain syystä ottaneet jalkansa alle, eikä niitä jaksa enään romplata tuolta jostain.
Penkittämässä ollaan käyty autoa pitkin kesää, aina jotain pientä jota fiksannut seuraavalle kerralle.
Ensimmäisellä penkityskerralla oli vain tarkoitus saada penkkilappu, joten ajelin 0.44bar ahtopaineilla ja lukemiksi tuli 248hv ja jotain 320nm? vääntöä.
Toisella penkkikerralla ei päästy oikeen edes vedättämään, kun pätki ihan älyttömästi. Kotosalle päästyäni rupesin miettimään että mikähän siinä mahtaa olla, kun yli 0.8 bar ahdoilla rupiaa nykimään... En ollut muistanut kytkeä siirtopumppua tankista...

Tämän jälkeen lähdettiin taas penkkiin, tällöin oisko ollut 1bar painetta kattilassa, matkalla tuntu pelaavan hyvin mutta penkissä taas pätki.
Siinä vaiheltiin sitten bosch hukkakipinäpuola ja sytkävahvistin/pääteaste vag hukkakipinäpuolan tilalle.
Ennakkoa ei saatu kuin 10 luokkaa, ja pakopaineet kasvoi todella isoiksi joten taas lukemat jäi vaan 300hv hujakoille.
Tässävälissä autoon vaihtui 18 pakopesä, kg trimming kg7 nokka-akseli, cometicin 2.08mm kannentiiviste sen toivossa, että saadaan nakutusherkkyys pois.
Sitten ei muutakuin kolmatta kertaa penkkiin, auto tuntu toimivan loistavasti, ahtopaineita 1.35 ja ennakkoa se n.10 ja lukemiksi tuli 385hv ja oliko 512nm.
Ongelmaksi muodostui bensanpaineen romahdus 1.2 baarin jälkeen, joten ei saatu ahtopaineita eikä ennakoita nostettua...
Sen jälkeen ajelin parikuukautta tuommosenaan. Oli tarkoitus vielä tällekesää saada bensapuoli kuntoon, jotta näkisi mitä tuosta moottorista saa irti.
240:mppiin tuli tuore leima oisko ollut 6.6.18 muutoskatsastettuna jspec alustasarjalle, holset hx40 superille.
Muutama räpsy kulkineesta:



Tuossa viimeviikolla sitten tuumasin, että kyllähän se pitää enskesälle ykspytty saada lisää vaikka tästä punakoneesta ei vielä kaikkia reserviä käyttöön saatukkaan. Jotenka:

Nyt siis suunnitelmissa talven aikana volvoon:
-2.3 t5 moottori
-samalla 40 superi holsetilla
-1000cc bosch ev14
-Bmw zf37dz vaihteisto
-6 lapanen jousitettu sintteri
-763 asetelma tai 765 ja billet vauhtipyörä
-Kanteen pieni porttaus
-Hprofiili veivit
-Kingracing laakerit alakertaan
-Torsen lukko.
Autosta vielä kaupan kytkin, laatikko, perä, keppiteline, kartaani jos jotain kiinnostaa.