KL-varaosat  Race.fi

850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?

  • 5 Vastauksia
  • 2526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vedin momenttiavaimella imusarjan pultit varovasti kiinni. Kolme pulttia korkkasi, vaikka puhdistin kierteet ja laitoin ohuesti öljyä ennen kiristystä.

Onko Helicoil sopivin tuohon? Millainen Helicoil-sarja? Mitkä mahtaa olla nuo pultit, joilla imusarja on kiinni?

Vai vedänkö uudet kierteet pelkästään ja siihen uudet pultit?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?
« Vastaus #1 : 30.12.2014, 00:33:08 »
M7x1 on kierre, sama kuin suurimmassa osassa tinakoneen pultteja. Helicoil, kierreholkki tai sitten M8 kierre. M8 kierteeseen on pultteja 10mm kannalla kuten alunperinkin, eli tilan kannalta sellainen voisi olla sopiva. Eikä tarvitse miettiä kuusiokolo tai torx-avaimen sovittamista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?
« Vastaus #2 : 30.12.2014, 09:17:59 »
Kiitoksia Lankku! En ole ennen kierteitä tehnytkään.

Tarkoitatko M8-kierteillä sitä, että teen uudet kierteet? Miten se tuohon tapahtuu - poraanko ensin 8 mm reiän ja ajan siihen ne kierteet M8x1?  Vai pystyykö tuohon olemassa olevaan reikään ajamaan kierteet suoraan avartamatta reikää? Hirvittää poraaminen.




Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?
« Vastaus #3 : 30.12.2014, 11:52:08 »
M8 pultille 7mm aloitusreikä, eli poralla tarvitsee lähinnä putsata vanhat kierteet pois. Kierretapilla uusi kierre ja homma on valmis. Muistaa vaan voidella tapin, ettei jumitu pois kiertäessä. Normaali M8 kierre tais olla 1,25 nousulla, ei tarvitse tiuhempaa käyttää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: 850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?
« Vastaus #4 : 30.12.2014, 15:04:49 »
Kaveri osti motonetin pienen momenttiavaimen ja sanoi että laitetaan imusarja oikein momenttiin.
Olin asentajana ja aloin kiristämään ja luonto loppui kesken. Sanoin että jos tällä avaimella vedetään, ainakin puolet pulteista on poikki. Kaveri ei uskonut joten tehtiin normaalitilannetta vastaava koe ja kaikki pultit poikki 25Nm kiristyksellä...
Itse laittaisin ihan nyrkkituntumalla ellei ole todella laadukasta avainta.

Ps. Tuttavani palautti avaimen mötönettiin ja sai jopa rahansa takaisin koska ei uskonut muiden vastaavien olevan sen tarkempia.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850n imusarjan pultit korkkasivat - miten korjaus?
« Vastaus #5 : 30.12.2014, 19:49:25 »
Taidanpa laittaa sitten M8 pultit. Helicoililla pitäisi porata 8,4 mm reikä, jotta saa M7 pultin; jääpähän sekin sitten vielä takataskuun varalle.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

Carcom Oy  Elekma