Carcom Oy  Elekma

20 venttiilisen 850 öljynkulutus

  • 8 Vastauksia
  • 3528 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« : 01.03.2015, 12:14:29 »
onko ihan tervettä että tuo mun kasipätkä syö öljyä semmoset 1-2 litraa tuhannella ja kulutus kasvaa vaan. eilen kokeilin pahvin kanssa niin ei oo moottorissa vuotoja eikä savuta sinistä ja ei myöskään huohota yhtään öljytikun rööristä ja käy tasasesti ja tehot on tallella. itse epäilen öljyrenkaita, mutta voiko viedä noin paljon huomaamatta? :o
moottori on otettu helsingissä liikkuneesta autosta eli karstaakin saattaa olla :idiot2:
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #1 : 01.03.2015, 12:47:53 »
onko ihan tervettä että tuo mun kasipätkä syö öljyä semmoset 1-2 litraa tuhannella ja kulutus kasvaa vaan. eilen kokeilin pahvin kanssa niin ei oo moottorissa vuotoja eikä savuta sinistä ja ei myöskään huohota yhtään öljytikun rööristä ja käy tasasesti ja tehot on tallella. itse epäilen öljyrenkaita, mutta voiko viedä noin paljon huomaamatta? :o
moottori on otettu helsingissä liikkuneesta autosta eli karstaakin saattaa olla :idiot2:
Vuosimallilla saattaa olla merkitystä, kuten myös ajokilometreillä. Itsellä väheni 10v :n öljynkulutus Valvolinen Maxlife öljyllä, mutta eihän tuo paljon ajettua konetta korjaa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6728
  • Global alligator
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #2 : 01.03.2015, 14:03:35 »
Eihän tuo enää normaalia ole. Paljonko ajettu? Veikkaan että ohjurinkumien uusinnalla voisi tilanne parantua. Monia tuollaisia olen ajellut ja niissä riittää öly 7-8 tuhannen vaihtovälin(halpa öljy, tiheä vaihtoväli). Joitakin paljonajettuja on ollut ja varsinkin turboissa öljynkulutus on ollut n. 0.5-0.8 litraa tuhannella, tietenkin ajotavasta riippuen.
Jos moottori ei ole päässyt ylikuumenemaan niin öljyrenkaiden pitäisi olla kunnossa vaikka kilometrejä olisi yli 400 000. Jos siis on joskus öljyjä vaihdettu eikä vain lisäilty.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #3 : 01.03.2015, 16:40:59 »
koneessa on kilometrejä 300000 ja otin sen 92 vuotisesta. sehän saattaa olla mahollista että kuumentunut jossain kohtaa kun auto mistä otin niin oli ulkosetikkin aika raiskattu ja huoltokirjassa kunnolliset merkinnät loppu vuosia sitten;D ehkä lykkään forttet koneeseen tossa pian öljynvaihon yhteydesä. eikös sen pitäisi savuttaa jos ohjurinkumit vuotaa?
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • www.vrcf.fi
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #4 : 01.03.2015, 17:29:10 »
koneessa on kilometrejä 300000 ja otin sen 92 vuotisesta. sehän saattaa olla mahollista että kuumentunut jossain kohtaa kun auto mistä otin niin oli ulkosetikkin aika raiskattu ja huoltokirjassa kunnolliset merkinnät loppu vuosia sitten;D ehkä lykkään forttet koneeseen tossa pian öljynvaihon yhteydesä. eikös sen pitäisi savuttaa jos ohjurinkumit vuotaa?

Mulla on yli 400k ajettu ja oli öljyrenkaat ihan moro, palaneet kiinni mäntiin eli ihan pikkupalasina lähti ö-renkaat pois ja loput piti kaapia urista pois. Kokeiles miten hönkää sinistä kun annat käydä tyhjää hetken n.5min  (lämminkone) ja hetken päästä runnot lämän pohjaan ja katot miten lykkää sinistä putken täydeltä, jos ei oikein tapahdu mitn niin motarille ja sama homma katot peilistä lykkääkö sinistä. Näin tapahtuessa on ö-renkaat moro ja pytytkin on soikeat ja väläjät. Nää alkupään 8pätkän koneet oli jo paskoja tehtaalta tullessaan. vm96 --> ylöspäin tuli paremmat lohkot. Eli moottori kaupoille.

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #5 : 01.03.2015, 23:19:17 »
ei jaksasi taas vaihtaa vaikka käytännössä ilmanen konehan tuo oli ;) täytyy ruveta käyttään halvinta paskaa öljyä vaan ja ajaa loppuun tuo ja katella sitte uus myllytin. ja jossei forttella parane ni saatan jonkun puhaltimen laittaa ja koittaa kietokankia pihalle
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #6 : 01.03.2015, 23:31:18 »
Tuohonhan voisi sit kokeilla RVS-käsittelyä  ;) ja puuhastella siihen Tribokeraamisen pinnoitteen.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1580
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #7 : 02.03.2015, 00:08:35 »
venttiilivarren kumit alkaa olemaan yleensä näissä aika huonosa kunnossa 300tkm jälkeen jos ei ole koskaan vaihdettu joten ne vaihtamalla voisi ainakin saada öljynsyöntiä huomattavasti pienemmäksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 20 venttiilisen 850 öljynkulutus
« Vastaus #8 : 04.03.2015, 10:14:53 »
Edellinen kasipätkä '93 20V vei öljyä vähintään sen puoli litraa tonnilla ja kesällä motariajossa litran. Ajettu oli 356tkm kun siitä purettiin kone.

Venttiilivarren kumit siinä oli ihan hyvässä kunnosa, mutta lähes järjestään sylinterit oli yläpäästä 83,5 mm ja männät yläpäästä 82,5 mm luokkaa. Luulisin että tuollasilla toleransseilla pääsee koko ajan alakerrasta öljysumua palotilaan asti, vaikka välys onkin alapäässä tiukempi. Öljyrenkaat siinä irtos yhtenä osana.

Alkupään vitoskoneen tilalle tuli '96 T5 ja '88 punalohko. Loppui se öljyn tankkaaminen (kop kop..)  ;)

PS. Ja vastaus ketjun kysymykseen: ei oo tervettä, mutta tuossa ja tuon ikäisessä koneessa ihan normaalia.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

RallyBaron  Samppasport