Proturbo  Autodiagnoosi

DPF

  • 5 Vastauksia
  • 3015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nuhapumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
DPF
« : 01.03.2015, 15:24:43 »
Moro. Mulla on 2.4D (2008) 141 tkm ajettu S80. Mietin tuota DPF-osaa, että onko tullut vastaan tukkeutumisia tms.? Muutonkin, onko mitää muuta keinoa nähdä, että poltto on päällä kuin, että "hetkellinen kulutus" nousee? Olisi mukava saada jotakin tietoa, kun poltto on päällä varsinkin, kun tällä hetkellä ajotietokoneen säätörulla on rikki eli en pysty näkemään ajotietokoneen antamaa kulutusta (viiksen vaihto ens viikolla).
Toyota T-sport (2005), Volvo S60 2.5 T (2007), Volvo S80 2.4D Summum (2008)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: DPF
« Vastaus #1 : 01.03.2015, 19:26:43 »
Moro. Mulla on 2.4D (2008) 141 tkm ajettu S80. Mietin tuota DPF-osaa, että onko tullut vastaan tukkeutumisia tms.? Muutonkin, onko mitää muuta keinoa nähdä, että poltto on päällä kuin, että "hetkellinen kulutus" nousee? Olisi mukava saada jotakin tietoa, kun poltto on päällä varsinkin, kun tällä hetkellä ajotietokoneen säätörulla on rikki eli en pysty näkemään ajotietokoneen antamaa kulutusta (viiksen vaihto ens viikolla).

Tukkeutumisia tulee vastaan tämän tästä, mutta ehjää ei ole järkeä lähteä poistelemaan ellei halua toimintavarmuutta autolle. DPF:n polttoa ei tosiaan mistään muualta näe kuin hetkellisen kulutuksen kautta ajossa. Pysähtyessä myös haisee laahanneilta jarruilta. Kunnossa ollessaan poltto tapahtuu 1000-1500km välein ja huolestunut kannattaa olla jos poltto tapahtuu 500km välein tai alle.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Nuhapumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF
« Vastaus #2 : 01.03.2015, 20:43:51 »
Tota just mietin, että jos jossain vaiheessa poistattaisi sen (optimointi on mielessä), mutta ihan eheä se tuntuu olevan. Jostain luin, että polttoa voisi tapahtua jopa 300-600 km välein, mikä tuntuu aika tiuhalta väliltä. Mistähän lienen lukenut, tais olla jokin ilmainen autoilulehti? Aika yleistävä ehkä tollanen juttu lehdessä...
Pitää seurailla, kunhana saa ton ajotietokoneen taas näyttämään haluttua.
Toyota T-sport (2005), Volvo S60 2.5 T (2007), Volvo S80 2.4D Summum (2008)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: DPF
« Vastaus #3 : 01.03.2015, 20:57:04 »
Juu yleistää ei voi polttojen väliä, koska eri merkeissä on eri polttovälit. Meidän -14 CRV polttelee 3000km välein kun taas Jaguar poltteli 1000km välein. Mersulla polttoväli oli jotain 3000km, mutta niihin tuli päivitys, jossa polton aloituskynnystä pienennettiin ja samalla kulutuskin nousi litran/100km eli poittelee useammin. Jossain merkeissä poltto on reilusti alle 1000km, eroja on.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF
« Vastaus #4 : 05.03.2015, 09:58:39 »
Juu yleistää ei voi polttojen väliä, koska eri merkeissä on eri polttovälit. Meidän -14 CRV polttelee 3000km välein kun taas Jaguar poltteli 1000km välein. Mersulla polttoväli oli jotain 3000km, mutta niihin tuli päivitys, jossa polton aloituskynnystä pienennettiin ja samalla kulutuskin nousi litran/100km eli poittelee useammin. Jossain merkeissä poltto on reilusti alle 1000km, eroja on.

Ihan uteliaisuuttani heitän, että eikö ole syytä epäillä jotain vikaa jos softapäivityksen jälkeen kulutus nousee litran per 100 km? Nimittäin vaikka polttoväli lyhentyisi 3000km:sta 500 km:een niin polton aikana pitäisi polttaa 5 litraa dieseliä jotta keskikulutus nousisi litralla. Voiko olla?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: DPF
« Vastaus #5 : 05.03.2015, 10:38:41 »
Ihan uteliaisuuttani heitän, että eikö ole syytä epäillä jotain vikaa jos softapäivityksen jälkeen kulutus nousee litran per 100 km? Nimittäin vaikka polttoväli lyhentyisi 3000km:sta 500 km:een niin polton aikana pitäisi polttaa 5 litraa dieseliä jotta keskikulutus nousisi litralla. Voiko olla?

Kyllä se niissä missä pönttö alkaa oleen finaalissa on kulutus ~litran suurempi, koska polttaa useammin. Noissa mersuissa tuli kyllä muutakin päivityksessä, niiden merkitystä suhteessa kulutukseen en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2015, 10:44:13 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo