Ei ole vaikea homma vaihtaa jos olet jo purkanut niin, että kengät ovat näkyvillä. Jomman kumman jousista kampeat irti niin kengät lähtevät irti pidikkeistään. Sitten voikin tarkistaa kenkiä liikuttavan paisuttajan kunnon eli sen linkun, johon vaijeri tulee kiinni. Jos ei liiku suosiolla niin ottaa irti ja rost offin, vasaran ja hiomapaperin avulla elvyttää liikkuvaksi. Siinä paisuttajan alla on kahdella pultilla kiinni tukirauta, sen kun ottaa irti niin saa vaijerin irti paisuttajasta ja paisuttajan käteen. Kenkien pidikkeitä on kaksi, ne ovat kumpikin kahdella pultilla kiinni. Kannattaa vaihtaa jos ovat huonossa hapessa, vaihda pidike kerrallaan niin ei pääse jarrukilpi irti (vaikka siitä ei mitään haittaa ole vaikka irtoaisikin, väärin ei saa paikoilleen kuin väkivalloin). Sitten vain vaijeri paisuttajaan kiinni, paisuttaja kuparitahnalla voideltuna paikalleen, kenkien väliin rauta (joko säädettävä tai kiinteä) ja jousi paikoilleen ja kengät pidikkeisiin. Sitten on se pirullisin homma kun pitää saada se toinenkin jousi (paisuttajan puoleinen) kiinni kenkiin, saattaa veri lentää, kirosanat kaikua ja norttia palaa
Tuolla on jotakin kuvia käsijarrun osista.