Vika edelleen päällä ja lisätutkimusta on tullut tehtyä. DPF irti, oli puhdas ja ilma virtasi läpi hyvin. Ahtoputket auton alla ehjät. Pyörreläpät säätyvät, samoin ahtimen servosäätö liikkuu kun paikallaan polkee kaasua. MAF irti, yritetty putsata, ei vaikutusta. Ilmanpuhdistin pois, ei vaikutusta.
Vikakoodeja yritetty lukea Scandevilillä mutta jostain syystä niitä ei löytynyt vaikka "Virrat päälle-Read-3xtakasumuvalo" kertoo että koodeja pitäisi olla. Onko seuraavat reaaliaika-arvot tyhjäkäynniltä järkevät:
LOAD_PCT: 43,5%
RPM: 700
MAP: 99 kPa
MAF: 6,36 g/s
FRP (railipaine): 35160 kPa
EGR_PCT: 72,5% (välillä isompi)
EGR_ERR: -93% (välillä -100%)
BARO: 99 kPa
VPWR (joku jännite ECM:stä?): 0,73 V
TP_R?: 79,6 %
APP_D (kaasupoljin): 7,8%
TAC_PCT?: 19,6 %
kaikki lämpötila-arvot järkeviä (ulkoilma, imuilma, vesi), pakokaasujen lämpötilaa en saanut näkyviin.
Noista arvoista lähinnä EGR epäilyttää, samoin tuo VPWR jonka pitäisi olla kai joku käyttöjännite. MAP nousi kun antoi jenkaa paikallaan, maksimi 125 kPa. Samoin MAF näytti 1600 rpm:llä 17 g/s eli vaikuttais loogiselta. Lambda-anturin jännite oli ilmeisesti tasasta nollaa mutta kuuluisikos sen dieselissä tyhjäkäynnillä mitään näyttääkään?