Futurez  Kulkukoira

940 takaiskarin vaihto-ongelma

  • 9 Vastauksia
  • 6129 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tvkosone

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
940 takaiskarin vaihto-ongelma
« : 19.06.2011, 20:00:56 »
940 sedan kaipaili uusia takaiskareita ja -jousia, koska vanhat olivat lopussa... kenties jopa ihan alkuperäiset. Homma sujui hyvin siihen asti, että vain takaiskarin alapultti on kiinni. Pultti pyörii paikallaan, muttei liiku. Ensimmäisessä kuvassa näkyy tilanne; punaisella rajattu alue on pyöreä "paksunnos" kai pultin ympärillä. Ei saa otetta avaimella. Onkohan kukaan törmännyt samaan tilanteeseen, ja miten sen saisi laukaistua? Itselläni ovat keinot käyneet niin vähiin, että saatan seuraavaksi ottaa rälläkän käyttöön ja irroitella vanhan iskarin sen avulla...

Toisessa kuvassa näkyvät vanhat iskarit. Mikähän systeemi tässä on ollut? Nivomat? Iskareihin menee ilmaletku, joka kiinnittyy ympyröityyn kohtaan.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2455
  • S60 T6 AWD -11
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #1 : 19.06.2011, 20:04:30 »
Nivomaat iskariin ei mene letkuja eikä johtoja, toimii itsenäisesti.
Tuon on voinut olla ilmasäädettävä, jossain on ollut kompressori ja säätönapit kojetaulussa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

The moose

  • Vieras
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #2 : 19.06.2011, 20:05:33 »
joku ilmatäytteinen iskari ehkä jostain toisesta autosta kun siellä tuommonen holkki välissä.

pulttia poikki vaan ja tuurnalla palaset mäelle, jos uusia pultteja ja muttereita on lähellä.

Poissa tvkosone

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #3 : 19.06.2011, 20:07:13 »
Jeps, säätönappulat löytyvät kyllä keskikonsolista: nuoli ylös ja nuoli alas. Kompressorikin pelaa, mutta (yksi) syy vaihtoon on se, ettei iskari enää pitänyt ilmoja sisällään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #4 : 19.06.2011, 20:14:02 »
Tuo ympyröity osa on se iskarin alaholkki, eli jotakin rautaa vaan tukivartta vasten ja toiselta puolelta laakia pulttiin, ts. ne osat ei alunperin ole kiinni millään, yhen kerran olen tuommosen joutunut painamaan laikalla paskaks kun ei irronnu holkkia pultista, muuten on lähteny kyllä vimostaan nuijimalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 20:29:34 »
jännästi vaan toisessa laidassa, ja onhan toki ruosteinen pultti piukas.

Poissa 940 classic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #6 : 19.06.2011, 21:06:49 »
Itse jouduin käyttämään rälläkkää, koska lyömällä alkoi tukivarsi "muokkautumaan".  ???

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #7 : 19.06.2011, 22:10:38 »
Itse jouduin käyttämään rälläkkää, koska lyömällä alkoi tukivarsi "muokkautumaan".  ???
Juuri tätä tarkoitin jotakin painavaa vastapuolelle, esim hemmetin iso hylsy pultin kohdalle tukivartta vasten, että pultti pääsee liikahtamaan hylsyn sisään, ja leka hylsyn päälle, ja vasaralla pulttia, näin ei tukivarsi mene muodottomaksi, ja pultti saattaa lähteä. Tai olla lähtemättä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volvo740tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #8 : 19.06.2011, 23:46:55 »
pikkasen lämpöö tollaseen niin aukee helposti, varsinkin kun ei tarvi varoo vanhaa osaa. Itellä on päästäny kaasuvehkeet monesta pälkähästä  ;)

Poissa ryydis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 takaiskarin vaihto-ongelma
« Vastaus #9 : 20.06.2011, 00:03:39 »
Tonnehan menee jo rälläkkä väliin kun kiinnike on vääntyny. Sillai tein omastaninkin viime vuonna.
ex:121 122S 121 142 745 744 now: 745-90 945t-96, Varadero XL1000V, Ford 245CID XLT-96
Ford = Fix Or Repair Daily

 

Proturbo  Autodiagnoosi