Futurez  Kulkukoira

t5 ei käynnisty

  • 14 Vastauksia
  • 5167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
t5 ei käynnisty
« : 09.02.2015, 20:01:23 »
Italo t5 ei käynnisty. Aamulla menomatkalla kaikki ok mutta työpäivän jälkeen ei toimi.Pyörittää ok Bensapumppu käy sen hetken kuten aina mutta ei edes lupaa. Kierroslukumittari ei liikahdakkaan startatessa eli omaan korvaan kuulostaisi kampiakselin tunnistimelta. Huomenna pääsee tutkimaan lisää eli mittaamaan vastusta... Ohjearvo?? Vai onko näissä joku samea logiikka ja nokka tunnistinkin tappaa kokonaan? 

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 09.02.2015, 21:33:12 »
Hall anturin vialta kuullostaa. Uusi asentotunnistin auttanee.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 10.02.2015, 15:38:02 »
Tänään aamulla ei vielä käynnistynyt mutta päivällä kun piti mitata tuo kampuratunnistin käynnistyi moitteetta. Kierroslukumittari ei startatessa liiku ennen kuin moottori käy eli eilinen ajatus kampiakselitunnistimesta ei toiminut. Kampiakselintunnistimen vastus  297 ohmia ja pysyy vakaana. Joku ohjearvo oli 200-400ohmia. Vaikka polttoaine pumppu toimi kun auto ei käynnistynyt mittasin paineet varmuudeksi. Tyhjäkäynnillä n. 2,5 ja kaasuttaessa max. 3,1bar.
 Ilmeisesti saman vian takia autoon uusittu jo aiemmin tulpat,johdot,pyörijä,jakajankansi, rele 103 ja nokka-akselin tunnistin.

  Ideoita?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2015, 18:44:59 kirjoittanut miittu »

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 10.02.2015, 20:15:24 »
Onko puristuspaineita? Eli pyöriikö liiankin herkästi? Jos paljon rullattu jo ja painikkeita hajonnut voisi esim. imuventtiili jäädä auki eikä siten paineita? Katselin noita omia paininkuppeja rempan yhteydessä ja yritin tutkia vikoja. Pieni roska öljyn seassa saattaisi tukkia paikikkeen ja välys pieleen.

Ajonesto? Voisiko kulunut virtalukon pohja aiheuttaa moista ettei starttaa.

850 10v ei antanut myöskään lupaustakaan kun bensanpaineet olivat liian alhaiset. Ensin pumppu rikki ja toiseksi hajosi uudesta letku tankista. Kolmannen kerran alkoi hyytyä kuumalla ja syy oli tällöin tarvike PA-releen joka kesti tasan vuoden. Originaalilla pelasi sitten ongelmitta. Muuta en tähän hätään keksi. Mielestäni PA-paineen pitäisi olla heti 3.1bar. Olisiko siinä syy?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 10.02.2015, 21:55:07 »
Ajonesto? Voisiko kulunut virtalukon pohja aiheuttaa moista ettei starttaa.

Tässä hyvä ehdotus, mahdollinen vikakohde.

Millaista ajoa autolla tulee pääsääntöisesti ja kun käyntiin lähtee käy oikein nätisti?
Oletko vikamuistin lukenut? Ei kannata vaihtaa turhaan osia ennen lukua.

Tarkasta maajohdon kunto, ettei ole hapettumaa/korroosiota

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #6 : 10.02.2015, 22:56:54 »
Olisiko syytä ottaa tulppa irti ja katsoa tuleeko kipinää? Rajaisi ongelmia hieman.

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #7 : 12.02.2015, 19:25:40 »
 Ajonesto ei luulisi olevan ongelma koska sitä ei ole. Suutarin avain toimii suoraan. Vikakoodeja ei ole luettu kun ei ole löytynyt keltään laitetta tuohon OBD töpseliin joka puhuisi 850 kanssa. Parikin yleistesteriä kokeiltu.
  Kone käy hyvin ja puristuksia kuulostaisi olevan. Ei siis kahvimylly missään vaiheessa.  Maajohto on kunnossa koska kolmisen viikkoa sitten sen korjasin.  Kipinää ei päässyt testaamaan ennen kuin vika oli mennyt ohi.
 Kai tässä joutuu sit ajelemaan ja odottaa koska vika iskee uudelleen. Sit koettaa nopeammin päästä tutkimaan.

Poissa kaitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • volvo v70
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #8 : 09.04.2015, 23:21:59 »
nokka-akselin asentotunnistin sökö.
Ite ku tekkee, tullee semmonen ku sattuu tulemaan

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #9 : 10.04.2015, 13:55:28 »
nokka-akselin asentotunnistin sökö.
Sehän oli tuossa uusittujen osien listalla jo.
Onko vuosimalli -96-97? Kyseessä nyt lienee kuitenkin 850T-5 kun et kerro mitään auton mallista muutakuin T-5.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2015, 14:01:42 kirjoittanut rocktie »

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #10 : 11.04.2015, 09:12:37 »
Jeps. Siis 850 t5 kyseessä. Uusitty nyt myös bensapumppu koska vanha piti ääntä sekä siniseltä haettu bensapumpun rele tuon Bilteman version tilalle. Tuon käynnistymättömyys kerran jälkeen on ollut yhden kerran hetki jolloin pitkään starttautti pari kertaa pitkään.  Nyt löytyi laite jolla sai vikakoodin 145 ulos eli nelosen suutin. Ilmeisesti tuosta OBD pistokkeesta saisi myös vilkkukoodeja ulos koska kvg kuvahaulla löytyi esimerkkejä.
  Nyt olisi suuutin tai suuttimet hakusessa että saisi tuon pois suljettua.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #11 : 11.04.2015, 18:27:48 »
Vaihda mahdollisesti viallisen suuttimen paikkaa ja katso tuleeko vikakoodi sitten siitä sylinteristä mihin sen vaihdoit. Näin ei tule turhia ostoksia.
Tingataan samaan rahaan se auton vuosimalli, se kun pitäisi mainita heti kysymyksessä mallin lisäksi, välttyisi näiltä turhilta länkytyksiltä.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 18:35:49 kirjoittanut rocktie »

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #12 : 11.04.2015, 22:12:24 »
-96 malli ja ei ole konehuoneessa vilkkusysteemiä eli tuo vikakoodien luku vaatinut testerin. Nyt onneksi löytyi laite jolla sai koodin ulos. Tosin uudelleen luku vie taas aikaa et saa laitteen lähelle.  Tänään teki taas tuon ettei käynnistynyt ja kun olin jo luovuttanut sai kuitenkin käyntiin ja ajettua kotiin odottamaan testeriä. Vikakoodi viimeksi poistettu eli jännityksellä odotetaan tulosta.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #13 : 12.04.2015, 15:38:15 »
Kato vielä tämä läpi ja testaile, jos vika löytyisi. Ainakin ennen kuin ostat mitään.

Codes 1-1-5, 1-2-5, 1-3-5, 1-4-5 & 1-5-5 (Fuel Injector Problem)

 1) If an injector circuit is shorted to ground or voltage, or if there is a break in the circuit, ECM interprets this as a fault and sets code for appropriate injector. If injector signal is too high, check for signal wire shorted to voltage or defective injector. If injector signal is too low, check for signal wire shorted to ground, open circuit in signal or voltage wire, high connector resistance, or defective injector. If fault is permanent, go to next step. If fault is intermittent, go to step 7).

 2) To check for an injector signal that is too high, turn ignition off. Disconnect injector connector. Connect ohmmeter between injector connectors No. 1 and 2. If ohmmeter does not indicate about
14.5 ohms, install new injector. If ohmmeter indicates about 14.5 ohms, check wiring between injector connector terminal No. 2 and ECM connector terminal A10 (1-1-5), A38 (1-2-5), A24 (1-3-5), A23 (1-4-5), or A9 (1-5-5) for a short to voltage.

 3) To check for an injector signal that is too low, turn ignition off, disconnect injector, and turn ignition on. Connect voltmeter between injector connector terminal No. 1 and ground. If battery voltage is present, go to next step. If battery voltage is not present, check wiring between injector connector terminal No. 1 and main relay connector for an open circuit.

 4) Ensure ignition is off. Wait about 90 seconds, then disconnect injector connector. Connect ohmmeter between injector connector terminal No. 2 and ground. If ohmmeter indicates 2500-4000
ohms, go to next step. If ohmmeter indicates infinite resistance, go to step 6). If ohmmeter indicates about zero ohms, check wiring between injector connector terminal No. 2 and ECM terminal A10 (1-1-5), A38 (1-2-5), A24 (1-3-5), A23 (1-4-5), or A9 (1-5-5) for a short to ground.

 5) Ensure ignition is off. Disconnect injector connectors. Connect ohmmeter between injector connector terminals No. 1 and 2. If resistance is 14.5 ohms, check for poor contact between injector
and/or ECM connector. If resistance is not 14.5 ohms, replace injector.

 6) Ensure ignition is off. Disconnect injector connectors. Check connectors for poor contact or oxidation, and repair as necessary. If connector contact is okay, connect an ohmmeter between injector connector terminal No. 2 and ground. If ohmmeter indicates 2500-4000 ohms, check ECM connector for poor contact. If ohmmeter does not indicate 2500-4000 ohms, check wiring between injector connector terminal No. 2 and ECM terminal A10 (1-1-5), A38 (1-2-5), A24(1-3-5), A23 (1-4-5), or A9 (1-5-5) for an open circuit.

 7) If fault is intermittent and signal is too high, check wiring between injector connector terminal No. 2 and ECM connector terminal A10(1-1-5), A38 (1-2-5), A24 (1-3-5), A23 (1-4-5), or A9 (1-
5-5) for an intermittent short to voltage.

 8 ) If fault is intermittent and signal is too low, check injector and ECM connectors for poor contact or oxidation, and repair as necessary. Also check wiring between injector connector No. 1 and
main relay connector for an intermittent open circuit. Check wiring between injector connector No. 2 and ECM terminal A10 (1-1-5), A38 (1-2-5), A24(1-3-5), A23 (1-4-5), and A9 (1-5-5) for an intermittent short to ground.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 15:40:27 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa miittu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 ei käynnisty
« Vastaus #14 : 31.05.2015, 22:26:52 »
Päivitystä tilanteeseen..  Suuttimet vaihdettu toisesta autosta ja samalla uusittu o-renkaat niille.  Tulpanjohdot uusittu uudelleen koska tulppien tarkastuksen yhteydessä jäi kaapelin pää tulppaan. Tulpat siis bosch valmisteet. uudet tulpanjohdot Bougicord 6468 ja yllättäen johdossa lukee myös volvo. (65€ sarja). Samalla uusittu jakajan kansi ja pyörijä koska pyörijän pulttien alta kahdesta kohti murtunut.(vanhat biltema) Nyt ainakin käy joutavaa paremmin. Käynnistymättömyyttä ei ole esiintynyt aikoihin eli vian syy kateissa yhä. Nyt rakennettu vikakoodin lukija mutta vikoja ei ole tullut. Ajossa havaitsee kevyellä kuormalla nykimistä ajoittain ja vedon aaltoilua. Isommalla kuormalla käy/vetää nätisti. Ahtopaineen säätimen liitin irrallaan ei ahdot noussut kuin juuri ja juuri valkoiselle kun kokeilin toimintaa.Normaalisti nousee reilusti yli puolen välin.  Yleensakkin alle 3000rpm ei tehoa kovinkaan mainittavasti tai sitten persedyno on tottunut jo autoon.

 

Futurez  Kulkukoira