Nonniin..
Noh eipäs selvittykkään halvalla.
Ensinnäkin volvo varaosa myyjä oli tilannut kaikessa onnistumisessaan väärän osan. Eli tuloksena oli öljypumpun ketjupyörä. HUOH! Kehtasi vielä ruveta väittelemään asiasta kanssani. Eli tuo 15e osa oli öljypumpun ketjupyörä.
Nyt asia on hoidossa Bilian kanssa. Sieltä sälli selvitti asiaa hartaudella ja löysi myös kuvistaan oikean osan.
Ongelma on tällä hetkellä seuraava:
Osanumero tuossa kyseisessä asentotunnistimen pyörässä on vaihtunut jossakin välissä. Eikä vanhalla numerolla sitä saa. Ja siihen vielä päälle, uusi pyörä ei sovi vanhan apulaitehihnapyörän kanssa yhteen. Eli joudun siis tilaamaan sekä asentotunnistimen pyörän että apulaitehihnapyörän. Onneksi Bilia tilasi molemmat minulle, ilman ostovelvoitetta.
Nyt pitäisi selvittää miten uusi ja vanha pyörä eroavat toisistaan.
Eli kannattaa olla todella tarkkana tuon asentotunnistimen pyörän kanssa kun puratte nokkahihnoja pois. Virallisissa ohjeissa tuolle pyörälle ei saisi mennä öljyä, eikä liuottimia yms mitään ja sitä pitäisi jollakin tietyillä hanskoilla käsitellä. Näin siis luki Volvon nokkahihnan vaihto ohjeissa.
Katsotaan miten homma tästä etenee.
Jos jollain on vinkata purettavaan olevaa konetta, niin olisin kiinnostunut jos sieltä saisin noita osia.
EDIT: Niin ja google on laulanut koko viikon kun olen yrittänyt etsiä uusia osia. Yhtään ainoaa oikeaa osaa en ole löytänyt mihinkään volvoon. Hakusanoina olen käyttänyt Crankshaft, sensor ring, o-ring, position, timing.. Eli luultavasti hakusana on väärä.
Yhden topicin löysin missä UK kaveri oli vahingossa tuon samaisen renkaan hajottanut, mutta muuten en ole löytänyt mitään.