Kulkukoira  Proturbo

850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?

  • 13 Vastauksia
  • 6757 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« : 28.05.2012, 15:44:27 »
onko noi kaksi letkua jotka menevät tulipellinläpi lämmityslaitteen kennolle jolla ns.pikaliittimellä kiinni konehuoneen puolella? vai pitääkö irrottaa sisäpuolelta jotain lukitteita? mulla näkyy toinen letku sylkäsevän vettä siitä tulipellinjuuresta konehuoneen puolelle kun tulee paine järjestelmään.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #1 : 28.05.2012, 15:52:18 »
On pikaliittimillä ja tuppaa menee helposti hajalle, jos käsittelee vähän kovemmin niitä.
Suht kettumainen vaihtaa se läpivienti ja yleensä tilaustavaraa ruottista. hintaa noin ~40e sinisen tiskillä

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #2 : 28.05.2012, 17:02:46 »
pystyykö vaihtaan konehuoneen puolelta vai meneekö purkuhommiksi myös sisältä?

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #3 : 28.05.2012, 17:05:19 »
Jalkotilaan joutuu sukeltamaan, sisäkautta vaihtuu.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #4 : 28.05.2012, 17:05:41 »
Menee purkuhommiks sisältäkin. Lämppärin kennokin piti muistaakseni saada liikkumaan..

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #5 : 29.05.2012, 05:38:41 »
onko noi kaksi letkua jotka menevät tulipellinläpi lämmityslaitteen kennolle jolla ns.pikaliittimellä kiinni konehuoneen puolella? vai pitääkö irrottaa sisäpuolelta jotain lukitteita? mulla näkyy toinen letku sylkäsevän vettä siitä tulipellinjuuresta konehuoneen puolelle kun tulee paine järjestelmään.

No, jos sulla on käynyt tuuri, että se letku on vain rikki eikä se itse läpivienti, niin siinä tapauksessa homma on suht helppo.
Eli konehuoneen puolelta siitä letkun juuresta painat sitä vaaleaa lukitus holkkia varovasti pihdeillä kasaan molemmilta sivuilta ja nyppäät letkun pois sieltä läpiviennistä.
Sitten vain toinen letku tilalle...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #6 : 29.05.2012, 17:17:51 »
oisko kellään kuvaa mitä hilppeitä tuonne väliin tulee? nyppäsin letkun pois ,pari o-rengasta löyty ja jonkinmoinen muovirenkula sekä se kiristin klipsi mikä pitää letkua..on niin helvetin ahtaat työtilat ja ei hirveen isoa remppaa jaksais tuossa parkkihallissa nyhertää,vettä se kusee sieltä klipsin alta tai jostakin niiltämain konehuoneen puolelle,sisällä on paikat kuivana.suomeksi sanottuna kiinnostaisi tietää että onko kennon ja letkun välillä jokin yhdysputki johon konehuoneen puolella oleva letku tökkästään vai onko kennosta suoraan kiinteä putki jonka sisään työnnetään letku konehuoneen puolelta?? jos on kiinteäputki näyttäs että voin selvitä o-renkailla mut jos siellä on jokin ns.väliputki/yhdysputki kennon ja letkuliitoksen välillä,niin pahasti näyttäs että juurikin se väliputki selittäisi vuodon,kun kusee niin iloisesti nesteet alas.

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #7 : 30.05.2012, 17:55:23 »
Siinä muovitötterössä on molempiin suuntiin pikaliitokset..

Tässä näkyy miten kuten rakenne

Eli kennosta lähtee jäykkä irrotettava yhdysputki tuohon muoviseen läpivientihärdelliin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012, 17:58:34 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #8 : 31.05.2012, 12:44:12 »
iso kiitos,oli toi muovimulikka halki josta lähtee ne pikaliitokset,tuossa ois osa numerot muille saman ongelman kanssa painijoille eli :
- Volvo part 3522035
- Volvo part 3545662
- Volvo part 3545586

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #9 : 31.05.2012, 15:37:25 »
O-rengassarja 3545662 sisältyy tuohon muovipulikkaan 3522035 vaikka sitä saa erikseenkin. Eivät tunnu sinisellä aina hoksaavan tätä.
Kennon päähänhän nuo kannattaa tosiaan kans vaihtaa.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #10 : 05.06.2012, 22:15:25 »






Poissa jamaki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #11 : 06.09.2012, 08:25:20 »
Huomasin juuri, että läpivientiliittimestä eli tuosta osasta 3522035 lähtee letkuliittimet irti - eli jäljelle jää laippa jossa on kaksi suoraa reikää.
Minulla juuri tuo letkiliitin meni poikki, ja kun osa sama useissa vuosimalleissa '99, 00, 01... ja vielä eri malleissakin C70, S70, V70, niin romikselta löytyi helposti, mutta osassa oli sitten muuta vikaa. Kasailin sitten kahdesta yhden yhden ehjän.
O-rengas konetilan puolelle 3545586 á n.3Eur (ei sisälly O-rengas sarjaan). Kävin hakemassa 4 ja mittailin niitä - ulkohalkaisija 20,70mm, sisähalkaisija 15,50mm, paksuus 2,70mm (tönärillä pikaisesti, eli ei näytä ihan Ojalan laskuoppi toimivan - mutta siinä kuitenkin mitatut luvut - josko joku innostuisi ja löytäisi noita edullisemmin jostain). Mielenrauhan ylläpitämiseksi tiivisteet olisi kaikki mukava vaihtaa uusiin kun joutuu +10v vanhoja liitoksia käyttämään auki. Koko näyttää olevan ihan sama joka paikassa; lämppärin kennolla (2kpl), liittimen matkustamon puolella (4kpl) ja konetilan puolella (4kpl).

15-11-2012 / Kuva aiheesta
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 08:53:07 kirjoittanut jamaki »

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #12 : 28.12.2015, 15:45:42 »
Miten tuo jäähdytysjärjestelmän/kennon ilmaus onnistuu kun letkut on kennon pohjalla?

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5r/lämppärinletkut tulipellinläpi?
« Vastaus #13 : 28.12.2015, 16:49:18 »
Nesteet koneeseen ja käyttää kuumaksi, ilmaantuu itsestään.

 

Samppasport  Futurez