Futurez  Kulkukoira

D5 ja suuttimet

  • 1 Vastauksia
  • 2196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oll1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
D5 ja suuttimet
« : 19.07.2015, 21:34:05 »
Oire: Suuttimesta tai useammasta suuttimesta kuuluu tunnistettava naputus kiihdyttäessä.
Ratkaisukokeilu: 4kpl puhdistettuja, mitattuja ja säädettyjä Bosch suuttimia. (Kävi suomen uusimmassa boschin penkissä...)

Ongelmana on tosiaan, että mulla on 4kpl vaihdokki suuttimia, 5kpl olisi optimi.
Nyt pitäisi saada selville autossa jo olevista suuttimista minkä sinne jättäisin näiden vaihdettavien neljän kaveriksi.
Otin hehkut irti tyhjäkäynnin jälkeen, en niistä osaa sanoa oikestaan mitään, kolmosen hehku näytti ehkä likaisimmalta.

Seuraavaksi mittasin paluumäärät, paluuletkuja irroittaessa kaikista muista valui hieman dieseliä paitsi ykkösestä. Voikohan tästä päätellä mitään?

Aion ottaa venttiilikotelon auki samalla, kun olen irroittanut suuttimet kannesta, tarkastaakseni keinuvivut. Mitä kaikkea tähän operaatioon kannattaa ostaa muutakuin uudet suuttimien kiinnityssarjat ja venttiilikopan tiiviste?

Auto on 2002 v70 d5 470tkm

Liittenä kuva mittauksen tuloksista, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 120sek.

Ex-V70 2.4 170hv Automaatti -04, Ex-V70 Bi-Fue lAutomaatti -06, Ex-V70R AWD Manuaali -05, V70 D5 Manuaali -02, Ex-V70 D5 Automaatti -05, Ex-V70AWD Automaatti -06 Ex-XC90 D5 AWD Automaatti -08, Ex-MB Ml320Cdi -10, XC60 D5 AWD Automaatti  -13

Poissa hou244gle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Grand Luxe Executive
Vs: D5 ja suuttimet
« Vastaus #1 : 20.07.2015, 09:22:18 »
sattuipa nyt heinäkuussa autolleni v70 D5 merkkihuollettu ja ajettu 180tkm (2008 mallivuosi) että pitkän ajon jälkeen ja juuri ennen dieselin loppumista ehdin tankille,, tankkauksen jälkeen ei käynnistynyt,, siinä sitten yritettiin muutamia kertoja vaan ei käynnistynyt. Hinaus tuttuun dieselvolvoja huoltaneelle korjaamolle. korjaaja katsoi testerillään, ja mielestään sai lopputuloksen että commonrail paineanturi on viallinen. Sen uusiminen maksoi 300eur,, mutta sittenkään ei käynnistynyt kunnolla kuin kylmänä. sen lisäksi stetoskoopilla kuunneltuna (?) yksi pytty ei käynyt kunnolla ja ohjeeksi että suutinvika joka on testattava kunnon diesel korjaamossa,,, sinne hämeen dieselin hämeenlinnaan auto odottamaan viikoksi testiaikaa. lopputulos oli että kaikki suuttimet ovat kunnossa,, testiaikaa 2h ja työtä 2h ja lasku 400eur !!.. ja sittenkään auto ei käy kunnolla. em lisäksi olen saanut ohjeita ko autoa merkkihuoltamossa aikoinaan huoltamalta mekaanikolta että johtosarjoja ilmanputsarin imupuolen alapuolelta korkeapainepumpun kohdalla (?) ekä hehkun kohdalta on tarkastettava. nekin testattiin ensimmäisen korjaamon toimesta ja mitään toimimattomuutta ei havaittu. lisäksi on puhuttu tankin syöttöpumpun toimimattomuudesta mutta en tiedä onko se tarkastettu. tiedoksi että ko yksilöle vaihdettiin jokunen vuosi sitten n. 150tkm kohdalla kolmen pytyn suuttimien sähköliittimet. nyt on lopputulos että auto seisoo merkkihuollon pihassa odottamassa aikaa testeihin... mikähän vika tässä yksilössä ? onkohan neuvoksi laittaa auto vaihtokiertoradalle ? onko hämeessä muita kunnon volvon dieselit ja sähköviat tuntevia korjaajia kuin merkkihuoltamot ? kiitos vinkeistä etukäteen ,, taidan ottaa kunnon 244gle käyttöön kuin uudempi ei pelitä
Grand Luxe Executive
ensimmäinen Volvoni 142 S .. löytyisikö uudelleen ?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo