Samppasport  Futurez

Ohjauskulmien säätö (200-sarja)?

  • 3 Vastauksia
  • 2841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Ohjauskulmien säätö (200-sarja)?
« : 02.08.2015, 12:02:14 »
Meikäläisen kakssatasessa on ratti hivenen vinossa suoraan ajettaessa. Taulukon mukaan haritus sisäänpäin on peräti 4,5mm +- 1,5mm (tehostamaton ohjaus). Kuva on sikäli epäselvä, että se ei määrittele onko auraus mm per rengas vai molempien renkaiden auraus yhteensä.



Kuinkas se kulma säädetään sieltä ohjausstaagista täsmälleen ottaen? Tässä on vihreän kirjan ohje mutta ehkä vähän vaillinainen täysin ummikolle.



Asetusarvo löytyy varmastikin luotilangan ja tarkan mittanauhan avulla vaikkapa renkaan ulkopinnan urasta kun keula on tuettu ilmaan. 200:ssa takapyörien raideleveys on muistaakseni etupyöriä kapeampi, mikä kannattaa muistaa siinä sihtaillessa. Täydennän nämä tiedot tähän ketjuun kunhan löydän ne jostain.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ohjauskulmien säätö (200-sarja)?
« Vastaus #1 : 02.08.2015, 19:39:57 »
Auraus ilmoitetaan kokonaismittana eikä erikseen molemmille pyörille. Mittaus tehdään auto pyörillään keventämättömänä ilman kuljettajaa.

Raidetangon sisäpään ja ulkopään välillä on lukkomutteri, alemmassa kuvassa nuolen vasemmalla puolella. Se auki ja sen jälkeen kierretään sisäpäätä tarvittavaan suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2015, 19:41:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Ohjauskulmien säätö (200-sarja)?
« Vastaus #2 : 04.08.2015, 16:27:57 »
Raidetangon sisäpään ja ulkopään välillä on lukkomutteri, alemmassa kuvassa nuolen vasemmalla puolella. Se auki ja sen jälkeen kierretään sisäpäätä tarvittavaan suuntaan.

Kiitoksia! Ok, eli se pyörii vapaasti toisesta päästä eikä tarvitse purkaa kumisuojusta sisäpuolelta.

Autowikin sivulla näyttäisi olevan näitä raideleveyksiä. Taulukon mukaan keulassa on 70 mm enemmän leveyttä. Sitä en tiennytkään että farkussa on eri mitat tässä (?).

Mitat[muokkaa]
Malli   Sedan   Kartano
Pituus   4790 mm
Leveys   1707/1720 mm
Korkeus   1435 mm   1460 mm
Akseliväli   2640/2650 mm   2640 mm
Raideleveys (e/t)   1420/1350 mm   1430/1360 mm
Omamassa   1210–1390 kg   1310–1410 kg
Tavaratila   395 l   1200 l
Polttoainesäiliö   60 l


http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_24x

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ohjauskulmien säätö (200-sarja)?
« Vastaus #3 : 04.08.2015, 16:58:41 »
Alkuperäisiä vanteita on 20 ja 25 ET:llä, siitä varmaan otettu erot raideväliin. Sedan ja farkku ei akseleiltaan niiltä osin eroa keskenään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing