Samppasport  Futurez

850 etujarrulevyt ja palat

  • 7 Vastauksia
  • 1848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
850 etujarrulevyt ja palat
« : 14.09.2015, 12:35:58 »
En löytänyt vanhaa aihetta, tiedän että se täällä jossakin on.
Bilteman sportlevyt eteen kesti melkein vuoden! Ei rata-ajoa.
Reiästä lähti murtuma molempiin suuntiin seurauksena mahtava tärinä ja hitaammassa vauhdissa jumpsutus kerran pyörän kierroksella.
Tutkimuksen jälkeen tuo vika havaittu. Ei kai oikeissa sportlevyissä ole reikiä vaan vain uria?
Tuskin kilvanajajat ajavat reikälevyillä?

Seuraavaksi teevitoseen vakiohalpislevyt. Kestävät ehkä auton loppuiän? Ajettu konetta tai kantta avaamatta 411000km.
Jälkikäyttö eikä koskaan kuumaa konetta sammuksiin jos flekti käy ja kylmänä ei yli 3500rpm ennen normaalilämpöä. ;)

Niin, ollut lastulla viimeiset 2 vuotta..
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 11:30:02 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 etujarrulevyt
« Vastaus #1 : 15.09.2015, 09:20:56 »
Oikeissakin urheiluautoissa on rei'itetyt levyt, mutta materiaali on varmasti erilaista kuin Bilteman "Sport-levyissä". Siksi eivät lähde niissä murtumaan.

Vakiolevyt on alla mullakin. Todennut parhaaksi vaihtoehdoksi, kun kerran pitää riittävästi normiajossa, kestää kauan alla ja radalle ei ole tuolla tarvetta mennä.

Mulla on vielä kiinniotettavaa noihin kilsoihin.. Tällä tahdilla menee 16 vuotta että on samat lukemat mittarissa kun sulla nyt  ELK
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: 850 etujarrulevyt ja palat
« Vastaus #2 : 15.09.2015, 13:44:47 »
Jatkoa asiaan..

Levyt vaihdettu eteen. Autohan on 850 T-5 sedan -96 autom.
Oli kuskinpuolella sylinterin suojakumissa pieni rako ja mäntä aikaslailla jumissa, ei siis käytännössä palauttanut kunnolla.
Levyt ei kuuminneet mitenkään oudosti, joskus ajon jälkeen on tapana kiertää auto ja kokeilla sormella sitä levyn rumpuosaa eikä mitään outoa ollut mutta oli sitten kuitenkin.

Alkuperäispalat meni vaihtoon tuon jumin takia, toinen puoli oli vielä hyvä. Kuskinpuolella jokainen uloin reikä sportlevyssä oli revennyt kumpaankiin suuntaan. Repsikan puolella oli kaikki ok joten vikana oli varmaan tuo jumitus eikä levyssä sinällään vikaa.

« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 11:30:21 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 etujarrulevyt
« Vastaus #3 : 15.09.2015, 13:57:58 »
Niin, ja kaikki liittyy jarrulevyihin. :o :idiot2:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: 850 etujarrulevyt ja palat
« Vastaus #4 : 15.09.2015, 14:05:07 »
Niin, ja kaikki liittyy jarrulevyihin. :o :idiot2:
No voi anteeksi, voisiko moderaattori poistaa viestin turhana, kun ei liity jarrulevyihin mitenkään.
En halua pahaa mieltä kenellekään.
Viestiä muokattu jo, kelpaako nyt?
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 11:30:50 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: 850 etujarrulevyt ja palat
« Vastaus #5 : 16.09.2015, 10:46:41 »
Vielä vähän jatkoa.
Laitoin siis Fremax tarvikelevyt noiden bilteman sporttien tilalle niin nyt raapii lokariin kääntäessä enemmän kuin noilla sporteilla. Liekö ainevahvuus siinä pulttikehällä paksumpi?
Fremaxin mainoksessa sanotaan että varastorasvaa ei edes tarvitse pestä pois, itse kyllä pesin kun en mainosta ensin katsonut.. https://www.youtube.com/watch?v=ddciiOCF2Vg
Halvimmat tarvikepalat laitoin eikä vingu kun viistin ne ennen asennusta samalla tavalla kuin org.palat oli viistetty.

Huonosti selitettynä: Palojen yläreunasta parin sentin pituinen viiste kitkapintaan, siis siitä reunasta josta levy tavallaan eteenpäin pyöriessään menee palojen väliin. :idiot2:
Tuossa videossa viiste on molemmissa päädyissä mutta riittänee yläreunassa? https://www.youtube.com/watch?v=KzCfPjMs_CM

« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 11:31:51 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 etujarrulevyt ja palat
« Vastaus #6 : 16.09.2015, 16:01:52 »
Vielä vähän jatkoa.
Laitoin siis Fremax tarvikelevyt noiden bilteman sporttien tilalle niin nyt raapii lokariin kääntäessä enemmän kuin noilla sporteilla. Liekö ainevahvuus siinä pulttikehällä paksumpi?
Fremaxin mainoksessa sanotaan että varastorasvaa ei edes tarvitse pestä pois, itse kyllä pesin kun en mainosta ensin katsonut.. https://www.youtube.com/watch?v=ddciiOCF2Vg
Halvimmat tarvikepalat laitoin eikä vingu kun viistin ne ennen asennusta samalla tavalla kuin org.palat oli viistetty.

Huonosti selitettynä: Palojen yläreunasta parin sentin pituinen viiste kitkapintaan, siis siitä reunasta josta levy tavallaan eteenpäin pyöriessään menee palojen väliin. :idiot2:
Tuossa videossa viiste on molemmissa päädyissä mutta riittänee yläreunassa? https://www.youtube.com/watch?v=KzCfPjMs_CM

Eihän se tarvi viisteitä jollei vingu, eli ei pitäis olla kyl mitään merkitystä vaikka on viiste vaan toisella puolella.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: 850 etujarrulevyt ja palat
« Vastaus #7 : 16.09.2015, 17:18:23 »
No mulla noi palat(samat) oli jo autossa hetken aiemmin ja huusivat kuin hyeena.
Nyt ei huuda kun viistin eikä mitään alu/kuparirasvojakaan ole.
Enpä sitten tiedä.. Autojen ja volvojen kanssa jo pitkään on tullut tapeltua ja tuo jarruääni enemmän kuin tuttua.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 17:20:14 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Samppasport  Futurez